Projekt Pireus Pasywny 3 LDP03, Dom Pireus Pasywny 3, Projekty domów Pireus Pasywny 3

bezpłatny katalog Ciepłe Domy nr 33

Nasi architekci odpowiedzą na twoje pytania

  • 71 354 59 49
  •  
  • oraz: 883 909 409
Szukaj w serwisie

Znajdź projekty domów jednorodzinnych

Wybierz typ domu Typ domu:
Wybierz właściwości projektu Powierzchnia użytkowa
Dodatkowe atrybuty:
Drukuj kartę projektu Poleć znajomemu
  
Powierzchnia użytkowa: 140,20 m2
 + pow. garażu: 32,83 m2
 + pow. strychu: 11,29 m2
Powierzchnia netto: 198,27 m2
Powierzchnia zabudowy: 163,07 m2
Minimalna szerokość działki: 23,60 m
Kubatura: 916 m3
Wysokość kalenicy: 7,47 m
Kąt nachylenia dachu: 35,0 °
Zapotrzebowanie
energetyczne:
EUco = 13,14 kWh/(m2rok)
EP spełnia nowe wymagania WT
Dom Pasywny

Szacunkowe koszty realizacji domu do stanu developerskiego od: 398 500 zł więcej informacji >>>
Szacunkowe roczne koszty ogrzewania domu: 586,75 zł więcej informacji >>>
Projekt z konkursu Energooszczędny DOM DOSTĘPNY 2013 Wydawnictwa Murator.
Ten dom ma w sobie lekkość. Nie tylko wiąże się to z miłą dla oka architekturą, ale głównie jest spowodowane tym, że jako dom pasywny, dom ten jest czysty ekologicznie. Oferuje zatem czyste ciepło, przyjazne dla środowiska i wielokrotnie tańsze. Dom jest jasny i przestronny dzięki dużym przeszkleniom, otwierającym dom na otoczenie, a funkcja domu dostosowuje się do zmieniających się potrzeb mieszkańców. Dwie sypialnie na poddaszu to znakomite miejsce dla dzieci, które mają swoją prywatną, odizolowaną akustycznie strefę. Sypialnia dla rodziców znajduje się na parterze, w sąsiedztwie sporej łazienki. Z czasem, gdy dorastające dzieci wyprowadzą się z domu, poddasze może być doskonałą przestrzenią rodziców z garderobą i np.: pokojem do ćwiczeń. Wówczas w pokoju na parterze może zamieszkać osoba starsza. Miejsce pod schodami idealnie nadaje się na kącik komputerowy, wygodnie wydzielony ze strefy dziennej, a z czasem można tam zamontować, w razie potrzeby, podnośnik. Ciekawie także zostało zaprojektowane przejście z domu do garażu – całkowicie zadaszone. Przestrzeń nad garażem może nadawać się na pokój hobby – nawet bardzo głośne. Projekt spełnia określone w programie dopłat NFOŚIGW warunki standardu NF15. Uzyskaliśmy to dzięki zastosowanym izolacjom wszystkich przegród zewnętrznych, wybitnej szczelności i wyeliminowaniu mostków termicznych. W przypadku tego projektu równie ważna była ekonomia takiego rozwiązania, aby koszt realizacji był możliwie mały.

Ten projekt zawiera projekt instalacji rekuperacji!
Zapytaj o bezpłatną wycenę systemu rekuperacji.

Parter

Pireus Pasywny 3
1.1 Wiatrołap: 5,41 m2  
1.2 Komunikacja: 9,93 m2 (13,68 m2)
1.3 Pom.gosp.: 5,99 m2  
1.4 Kuchnia: 11,44 m2  
1.5 Pokój dzienny: 33,00 m2  
1.6 Pokój: 13,91 m2  
1.7 Łazienka: 9,11 m2  
1.8 Garaż: 32,83 m2  
oraz
 
 
 
 
 
 
 
1.9 Podest: 13,32 m2  
1.10 Podest: 2,56 m2  
1.11 Taras: 27,83 m2  
  
  
  
  
  

Poddasze

Pireus Pasywny 3
2.1 Schody: 4,92 m2  
2.2 Komunikacja: 9,88 m2  
2.3 Łazienka: 7,25 m2 (11,47 m2)
2.4 Garderoba: 1,80 m2 (3,77 m2)
2.5 Pokój: 12,41 m2 (18,56 m2)
2.6 Pokój: 12,41 m2 (18,56 m2)
2.7 Garderoba: 2,74 m2 (5,74 m2)
oraz
 
 
 
 
 
 
2.8 Strych: 11,29 m2 (32,83 m2)
  
  
  
  
  
  

System rekuperacji

Zamów bezpłatną wycenę systemu rekuperacji wysyłając poniższy formularz, a przy podpisaniu umowy na wykonanie systemu w firmie Rekuperatory.pl otrzymasz gratis 2 komplety najnowszej generacji filtrów G4 i F7 o podwyższonej klasie filtracji.

Informujemy, że podane tu dane zbierane są na potrzeby ROHA GROUP Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, 54-427 Wrocław, ul. Rudzka 9-11 dla potrzeb wykonania oferty handlowej. Zapewniamy, że ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych oraz prawo do ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne. Podając swoje dane osobowe w formularzu potwierdza Pani/Pan ich autentyczność i zgodność ze stanem faktycznym oraz wyraża Pani/Pan zgodę na gromadzenie tych danych przez ROHA GROUP Sp. z o.o. w bazie danych.

 Zgadzam się na przetwarzanie moich danych w przez Roha Group Sp. z o.o. w celach promocyjno-marketingowych.
 Zgadzam się na przesyłanie na podany adres elektroniczny informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dn. 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.


Bezpłatny katalog Ciepłe Domy nr 33

 

Komentarze (46)

 
Dodaj komentarz
Captcha Image


2017-07-18 14:18:29

Lipinscy_Domy napisał(a):

cytuj
Wszystkich budujących dom pasywny wg naszych projektów zapraszamy do grupy na Facebooku:
https://www.facebook.com/groups/148800905665203/?source_id=116638165048553

2016-11-24 10:00:52

Lipinscy_Domy napisał(a):

cytuj
Można wprowadzić taką zmianę u ans w biurze lub w ramach adaptacji.

2016-11-23 21:18:59

małgo napisał(a):

cytuj
witam, bardzo zainteresował mnie ten projekt, jednak mam pytanie czy jest możliwość przeniesienia pomieszczenia gospodarczego powiększając kuchnie i wstawieniu jego w miejscu wybudowanego łącznika pomiędzy garażem i domem, a wejscie do niego byloby od tyłu.

2016-05-18 09:35:06

Lipinscy_Domy napisał(a):

cytuj
Możemy doprojektować ogród zimowy. Szczegóły: biuro@lipinscy.pl

2016-05-17 21:42:01

TonByd napisał(a):

cytuj
Czy byłoby możliwe doprojektowanie pokoju pełniącego funkcję ogrodu zimowego od strony wschodniej, wejście przez drzwi przesuwane z dużego pokoju. Pomieszczenie w założeniu nieogrzewane, dogrzewane okresowo kominkiem - komin dobudowany po ścianie zewnętrznej elewacji wschodniej. W dobudowie przeszkadzają okna górnych sypialni.

2015-03-30 13:21:43

Tom napisał(a):

cytuj
witam,
czy ktoś z Państwa zaczął już budowę w/w domu? jestem ciekawy opini i problemów. pozdrawiam

2014-12-04 08:55:26

Lipinscy_Domy napisał(a):

cytuj
Jest możliwość zaprojektowania odpowiednio odizolowanej, nieogrzewanej piwnicy. Wiąże się to oczywiście z dodatkowymi kosztami realizacji.

2014-12-03 19:49:52

Krzysztof napisał(a):

cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika MarcinP z dnia 2013-05-28 20:15:07:

"A czy w domach pasywnych możliwa jest piwnica, czy raczej będą za duże straty?"

Przyłączam się do pytania czy jest opcja z piwnicą i czy nadal będzie to dom pasywny?

2014-03-31 15:31:38

Lipinscy_Domy napisał(a):

cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika miniol z dnia 2014-03-23 13:16:47:

"Czy wraz z projektem otrzymam także wszystkie niezbędne rzeczy do wybudowania domu pasywnego czyli:
projekty instalacji C.O. CWU, WM, detale projektowe (abyśmy uniknęli błędów wykonawczych), obliczenia w programie PHPP.
Czy płyta fundamentowa jest elementem akumulacyjnym jako element grzewczy?
"

Projekty instalacji są elementem projektu, natomiast zakres dokumentacji jest typowy, jak dla projektu gotowego architektoniczno-budowlanego. Nie jest to projekt wykonawczy, choć wiele detali jest szczegółowo rozrysowanych, to jednak dotyczą one głównie konstrukcji, a nie sztuki budowania, jako takiej. Nie będzie więc w projekcie instrukcji jak np. uszczelnić budynek, czy jak wykonać ciepły montaż, lub jak przymocować rynny.
Płyta fundamentowa jest elementem izolującym, choć może być wykorzystana jako element akumulacyjny - sama w sobie nie ma jednak instalacji grzewczej, jak np. fundament grzewczy legalett.

2014-03-23 13:16:47

miniol napisał(a):

cytuj
Czy wraz z projektem otrzymam także wszystkie niezbędne rzeczy do wybudowania domu pasywnego czyli:
projekty instalacji C.O. CWU, WM, detale projektowe (abyśmy uniknęli błędów wykonawczych), obliczenia w programie PHPP.
Czy płyta fundamentowa jest elementem akumulacyjnym jako element grzewczy?

2014-01-02 10:57:12

Lipinscy_Domy napisał(a):

cytuj
Można zmienić układ pomieszczeń, ale kuchnię od strony południowej, do tego mocno przeszkloną, nie będzie się dobrze użytkować zwłaszcza w lecie.

2013-12-31 16:06:17

Kamila napisał(a):

cytuj
Dzień dobry,

Czy można zmienić układ pomieszczeń? Sypialnia i łazienka w miejsce kuchni i spiżarki?

2013-10-31 08:02:53

Lipinscy_Domy napisał(a):

cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika Łukasz Rajewicz z dnia 2013-10-30 13:34:24:

"Czy można zastosować w tym projekcie ogrzewanie podłogowe dla całego budynku ??"

Tak, ale trzeba zastosować źródło ciepła, np: w postaci pompy ciepła.

2013-10-30 13:34:24

Łukasz Rajewicz napisał(a):

cytuj
Czy można zastosować w tym projekcie ogrzewanie podłogowe dla całego budynku ??

2013-10-30 08:05:10

Jezier_san napisał(a):

cytuj
Dobrze zrobiony dom, tyle powiem a jeśli ktoś ma w rodzinie babcie albo dziadka staruszków to wymarzony, :-)
ale brak kominka to duża strata emocjonalna jak dla mnie. Dom pasywny rozumiem idę, :-) ale na poważnie to okna tarasowe za 35 tysięcy sztuka cały dzień w lecie zasłonięte i półmrok w salonie to bez sensu. Więcej wydasz na doświetlenie pomieszczeń niż na "ich ogrzewanie". Jeśli chodzi o szczelność to jest w Polsce może 10 ekip które potrafią to zrobić, życzę powodzenia w szukaniu i gratuluję temu kto będzie z pracy wykonawców zadowolony - głównie braku wiedzy. Generalnie wielka porażka. Buduj Sam to rozwiązanie jest najbezpieczniejsze bo robisz dla siebie ale trzeba troszkę się wdrożyć albo komuś zlecić zaufanemu. Nie masz swojej pewnej ekipy nie buduj domu bo cię zniszczą. System nie do realizacji w naszym kraju. Mój kolega o dom obok szef dużej firmy ..... sam kładzie glazurę bo mu już 3 fachowiec nawalił. Po za tym po co walczyć o kwoty premii 30 czy 50 tyś skoro na rękę dostaniesz odpowiednio po zapłaceniu wszystkich kosztów kredytu, prowizji, weryfikacji projektu, ponownej weryfikacji, podatków od przychodów na rękę 5-10 tyś max. Ten system jest dla banków a nie dla budujących. Znów nam dają marchewkę a potem nas złupią, głupie polaczki ...... Szkoda, :-( no to się troszkę rozpisałem. Mogę tylko powiedzieć na pisać, że komfort mieszkania we własnoręcznie wybudowanym domu i zadowolenie z siebie i podziw sąsiadów i rodziny .... BEZCENNE, :-)

2013-09-25 14:43:46

lucek929 napisał(a):

cytuj
żałuję, że dopiero teraz znalazłem ten projekt, bo idealnie spełniałby moje oczekiwania - tyle mogę powiedzieć

2013-08-05 08:45:11

Lipinscy_Domy napisał(a):

cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika Agnieszka z dnia 2013-08-02 21:07:16:

"Witam
Czy przewidujecie Państwo w najbliższym czasie projekty domów pasywnych w zabudowie bliźniaczej ?"

Na razie nie, ale możemy przygotować taki projekt na zamówienie, dostosowany do Pani życzeń i działki.

2013-08-02 21:07:16

Agnieszka napisał(a):

cytuj
Witam
Czy przewidujecie Państwo w najbliższym czasie projekty domów pasywnych w zabudowie bliźniaczej ?

2013-07-31 08:41:58

Lipinscy_Domy napisał(a):

cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika PrzemekT z dnia 2013-07-30 17:02:54:

"Czy jest możliwość dołożenia przewodu kominowego dla kominka (na ścianie sypialnia/pokój dzienny na parterze zapewne od strony sypialni) i jak by się to miało do parametrów energetycznych domu? "

Niestety, w domu pasywnym nie można stosować kominków, ponieważ zgodnie z przepisami musiałby mieć doprowadzenie powietrza przez tzw. peszel, oraz wentylację grawitacyjną, a to już jest poważne rozszczelnienie domu. Chyba, że nie zależy Panu na standardzie pasywnym - wtedy ten dom można zrealizować, jako energooszczędny, czyli o większym zapotrzebowaniu energetycznym i z dowolnym źródłem ciepła, np: piecem gazowym, czy pompą ciepła.

2013-07-30 17:02:54

PrzemekT napisał(a):

cytuj
Czy jest możliwość dołożenia przewodu kominowego dla kominka (na ścianie sypialnia/pokój dzienny na parterze zapewne od strony sypialni) i jak by się to miało do parametrów energetycznych domu?

2013-05-31 11:42:11

Lipinscy_Domy napisał(a):

cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika niedoświadczona z dnia 2013-05-27 22:05:45:

"A czy projekt ten można wykonać w wariancie bez garażu? I czy nadal będzie on zachowywał mniej więcej takie zapotrzebowanie na energię? "

Dom można spokojnie zrealizować bez garażu i jego obecność lub brak nie wpływa na zapotrzebowanie energetyczne.

2013-05-28 20:15:07

MarcinP napisał(a):

cytuj
A czy w domach pasywnych możliwa jest piwnica, czy raczej będą za duże straty?

2013-05-27 22:05:45

niedoświadczona napisał(a):

cytuj
A czy projekt ten można wykonać w wariancie bez garażu? I czy nadal będzie on zachowywał mniej więcej takie zapotrzebowanie na energię?

2013-04-15 09:02:36

Lipinscy_Domy napisał(a):

cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika daga z dnia 2013-04-11 17:06:19:

"dzien dobry, nie rozumiem, dlaczego na tej stronie wszystkie domy ktore maja niska wartosc zapotrzebowania na energie, sa opisane jako Dom Pasywny. Z tego co wiem, dom musi miec zapotrzebowanie na energie mniej niz 15 Kwh, nie 50, zeby miec status domu pasywnego."

Współczynnik, którego parametr nie może być większy niż 15kWh/m2/rok to EUco, a nie Ep.
EUco w przypadku tego projektu to 9,86 kWh/m2/rok i jest podany w tabelce "zapotrzebowanie energetyczne".

2013-04-11 17:06:19

daga napisał(a):

cytuj
dzien dobry, nie rozumiem, dlaczego na tej stronie wszystkie domy ktore maja niska wartosc zapotrzebowania na energie, sa opisane jako Dom Pasywny. Z tego co wiem, dom musi miec zapotrzebowanie na energie mniej niz 15 Kwh, nie 50, zeby miec status domu pasywnego.

2013-03-26 10:12:26

Lipinscy_Domy napisał(a):

cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika Kajza z dnia 2013-03-24 19:21:12:

"Czy jest w planach projekt tego domu jako energooszczędny? oraz z wejściem od południa"

Ten projekt mógłby być także, jako energooszczędny, ale z wejściem od południa wymagałby wielu zmian. Możemy jednak wykonać taką wersję na zamówienie. W tym przypadku prosimy o kontakt bezpośredni.

2013-03-24 19:21:12

Kajza napisał(a):

cytuj
Czy jest w planach projekt tego domu jako energooszczędny? oraz z wejściem od południa

2013-03-22 10:55:40

Lipinscy_Domy napisał(a):

cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika rob z dnia 2013-03-21 17:02:04:

"Witam
Jak wygląda kwestia dostępu do pokoju nad garażem? "

Stryszek nad garażem jest dostępny poprzez schody składane w garażu.

2013-03-21 17:02:04

rob napisał(a):

cytuj
Witam
Jak wygląda kwestia dostępu do pokoju nad garażem?

2013-03-20 08:55:28

Lipinscy_Domy napisał(a):

cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika Alek. z dnia 2013-03-20 02:06:06:

"Cóż, baaardzo ogólnikowe ostatnie dwie odpowiedzi (w zasadzie komentarze) pracowni Lipinscy_Domy.
Nadal nie wiem czy PV umożliwi załapanie się na NF15.
A pytanie laika też w zasadzie pozostało bez odpowiedzi.
Może chociaż proszę podać Państwa założenia do obliczeń EUco.
Czy to dom w Gdańsku, Warszawie czy Żywcu? Zamieszkały przez 1osobę czy 5? itp.

Pozdrawiam,
Alek.
"

Ależ oczywiście - obliczenia EUco opierają się na lokalizacji w III strefie klimatycznej. Do obliczania zapotrzebowania na ciepłą wodę użytkową (czyli nie EUco, tylko Ek i Ep) przyjęto cztery osoby. Natomiast zyski wewnętrzne są obliczane parametrycznie. Do projektu udostępniamy charakterystykę energetyczną, a na życzenie wszystkie obliczenia.
A czy zastosowanie PV pozwoli uzyskać standard NF15 może określić odpłatnie każda osoba uprawniona do sporządzania świadectw energetycznych. My oferujemy projekt z konkretnymi rozwiązaniami, natomiast podobnie, jak zmiany w projekcie, zastosowanie przez Inwestorów innych systemów grzewczych jest traktowane, jako osobne zlecenie.

2013-03-20 02:06:06

Alek. napisał(a):

cytuj
Cóż, baaardzo ogólnikowe ostatnie dwie odpowiedzi (w zasadzie komentarze) pracowni Lipinscy_Domy.
Nadal nie wiem czy PV umożliwi załapanie się na NF15.
A pytanie laika też w zasadzie pozostało bez odpowiedzi.
Może chociaż proszę podać Państwa założenia do obliczeń EUco.
Czy to dom w Gdańsku, Warszawie czy Żywcu? Zamieszkały przez 1osobę czy 5? itp.

Pozdrawiam,
Alek.

2013-03-19 11:31:45

Lipinscy_Domy napisał(a):

cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika laik z dnia 2013-03-18 20:22:10:

"Patrząc na wydatki za ogrzewanie nie mogę uwierzyć w szacunkowe roczne koszty ogrzewania domu = 357,60 zł.
Ile osób musi mieszkać w domu, aby współczynnik EUco = 9,86?"

Do obliczeń zapotrzebowania na energię do ogrzewania zyski wewnętrzne są przyjęte parametrycznie. Im więcej osób będzie mieszkało, tym zyski będą większe. Natomiast to można określić dokładnie przy sporządzaniu świadectwa charakterystyki energetycznej - biorąc pod uwagę także strefę klimatyczną danej działki, stopień zacienienia, dokładne usytuowanie względem stron świata.

2013-03-18 20:22:10

laik napisał(a):

cytuj
Patrząc na wydatki za ogrzewanie nie mogę uwierzyć w szacunkowe roczne koszty ogrzewania domu = 357,60 zł.
Ile osób musi mieszkać w domu, aby współczynnik EUco = 9,86?

2013-03-14 09:18:36

Lipinscy_Domy napisał(a):

cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika Alek. z dnia 2013-03-13 23:25:10:

"Kuszący jest ten projekt, ale nadal chętnie zamieniłbym pompę ciepła na PV- tylko czy wtedy dom będzie spełniał warunki standardu NF15? NFOŚiGW długo dumał żeby wypłacić ludziom jak najmniej..."

Ideą ogniw fotowoltaicznych jest produkcja energii, zatem jest szansa na to, że ten dom z zastosowanym PV mógłby zbliżyć się do domu zerooenergetycznego lub wręcz produkować energię. Technika ogniw fotowoltaicznych jest rozwijającą się dziedziną i niewykluczone, że wkrótce będą na tyle dostępne finansowo i sprawdzone w polskich warunkach, że będą standardem, podobnie jak miało to miejsce z rekuperacją. Obecnie jeszcze, choć pojawiają się już oferty takich rozwiązań, warto jednak poczekać, aż się upowszechnią, zwiększy się oferta serwisów itp.
Natomiast, jeśli ktoś chce, to nie ma przeszkód, by je zastosować :-)

2013-03-13 23:25:10

Alek. napisał(a):

cytuj
Kuszący jest ten projekt, ale nadal chętnie zamieniłbym pompę ciepła na PV- tylko czy wtedy dom będzie spełniał warunki standardu NF15? NFOŚiGW długo dumał żeby wypłacić ludziom jak najmniej...

2013-03-11 16:00:19

Lipińscy Domy napisał(a):

cytuj
Koszty budowy są pokazane w zakładce Kosztorys na karcie projektu po lewej stronie od zdjęcia. W tym koszcie jest ujęte: koszt realizacji domu 376 tys, a garażu 86,4 tys netto.

2013-03-11 13:51:52

Lipinscy_Domy napisał(a):

cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika tomek z dnia 2013-02-18 22:17:57:

"powyzszy projekt przewidziany jest rowniez pod plyte fundamentowa?
jaka jest orientacja budynku, zewnetrzny naroznik salonu wyznacza poludnie? czy elewacja lazienka-pokoj-salon to poludniowa sciana?"

W projekcie jest przewidziana płyta fundamentowa, a wejście do domu jest od strony północnej, czyli południe jest od strony łazienka/pokój/salon.

2013-03-03 21:31:11

Tomek ww napisał(a):

cytuj
Rowniez chcialbym posztac koszty budowy. Pozdrawiam

2013-03-02 23:00:20

Alek. napisał(a):

cytuj
najogólniej- fotowoltaika.

2013-03-01 13:49:48

laik napisał(a):

cytuj
Co znaczy bez PV ? Być może głupie pytanie ale jestem laikiem :P

2013-02-22 14:08:54

Pasywny napisał(a):

cytuj
Wow !

2013-02-21 23:57:58

Alek. napisał(a):

cytuj
Tak przeglądam już kolejny projekt DP i zastanawia mnie dlaczego niemal wszyscy architekci projektują domy pasywne bez PV???

2013-02-21 23:41:39

Alek. napisał(a):

cytuj
Całkiem sympatyczny.
Kiedy poznamy szacunkowy koszt budowy?

2013-02-20 12:49:42

Kamillos napisał(a):

cytuj
Podłączam się pod pytanie poprzednika - jaki jest koszt budowy tego domu ?

2013-02-19 17:05:25

TYSIA napisał(a):

cytuj
Domek śliczny w sam raz dla mojej rodzinki:) Chciałabym wiedzieć jaki jest koszt deweloperski wybudowania takiego domu?

2013-02-18 22:17:57

tomek napisał(a):

cytuj
powyzszy projekt przewidziany jest rowniez pod plyte fundamentowa?
jaka jest orientacja budynku, zewnetrzny naroznik salonu wyznacza poludnie? czy elewacja lazienka-pokoj-salon to poludniowa sciana?

Copyright 2009 Lipińscy. Projekty domów jednorodzinnych. Polityka prywatności.

Promocja
zamów bezpłatny katalog
Okładka Ciepłe Domy 1 (32) 2016
zamów bezpłatny katalog
[x]