Projekt Felix DCP301, Dom Felix, Projekty domów Felix


Zamów bezpłatny katalog Domy Gotowe 21

Nasi architekci odpowiedzą na twoje pytania

  • 71 354 59 49
  • oraz:
  • 883 909 409

Właściwości projektu

 
Powierzchnia użytkowa: 85,74 m²
 + pow. kotłowni: 6,52 m²
Powierzchnia netto: 98,20 m²
Powierzchnia zabudowy: 69,61 m²
Minimalna szerokość działki: 17,90 m
Kubatura: 464 m³
Wysokość kalenicy: 8,85 m
Kąt nachylenia dachu: 45,0 °
Zapotrzebowanie
energetyczne:
EUco = 29,55 kWh/(m²rok)
EP spełnia nowe wymagania WT
Dom Energooszczędny
Szacunkowe koszty realizacji domu do stanu developerskiego od: 201 200 zł więcej informacji >>>
Bezpłatna wycena domu w systemie Wolf Haus
Szacunkowe roczne koszty ogrzewania domu: 806,96 zł więcej informacji >>>

Opis

Ukryj
Energooszczędny dom z użytkowym poddaszem. Na parterze zlokalizowano otwartą na salon kuchnię z miejscem na kącik jadalniany, przy niej spiżarnię, salon z kominkiem i przeszklonym wyjściem na zadaszony taras ogrodowy. Znajduje się tu także kotłownia oraz wc. Poddasze podzielono na trzy sypialnie oraz wygodną łazienkę z oknem. Prosta bryła, przeszklona dwuspadowym dachem sprawia, że dom jest niedrogi w budowie, a wykonanie go w standardzie energooszczędnym zagwarantuje niskie koszty eksploatacyjne.

Ten projekt zawiera projekt instalacji rekuperacji!
Zapytaj o bezpłatną wycenę systemu rekuperacji.

W tym projekcie jako alternatywę można zastosować ogrzewanie na paliwo stałe.

 

Rzuty

Ukryj

Parter

Felix
1.1 Komunikacja: 7,34 m²   oraz 1.7 Podest: 5,40 m²  
1.2 Wc: 1,77 m²     1.8 Taras: 16,25 m²  
1.3 Kotłownia: 6,52 m²        
1.4 Kuchnia: 7,58 m²        
1.5 Spiżarnia: 1,41 m² (1,85 m²)      
1.6 Pokój dzienny: 20,57 m²        

Poddasze

Felix
2.1 Schody: 3,71 m²        
2.2 Komunikacja: 3,58 m²        
2.3 Łazienka: 7,90 m² (9,15 m²)      
2.4 Pokój: 8,91 m² (10,07 m²)      
2.5 Pokój: 13,91 m² (15,81 m²)      
2.6 Pokój: 9,06 m² (10,25 m²)      

System rekuperacji

Skorzystaj z rabatu 500 zł na kompleksową usługę montażu systemu rekuperacji od firmy Rekuperatory.pl. Voucher uprawniający do rabatu otrzymasz razem z zakupionym projektem. Zapoznaj się z regulaminem promocji.

Wypełnij formularz i zamów bezpłatną i niezobowiązującą wycenę na kompletny system rekuperacji do tego projektu.

Poniższe dane zbierane są przez Administratora Danych firmę Roha Group Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Rudzkiej 9-11. Zostałem/-am poinformowany/-a o przysługującym mi prawie dostępu do swoich danych, prawie do ich poprawiania oraz usuwania. Swoje dane osobowe podaję dobrowolnie.

 Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu i przedstawienia zamówionej oferty na zasadach określonych w regulaminie serwisu rekuperatory.pl
 Wyrażam zgodę na otrzymanie drogą elektroniczną na podany adres email oraz nr telefonu informacji handlowych i marketingowych ze świata rekuperacji na zasadach określonych w regulaminie serwisu rekuperatory.pl. Zgoda ta jest dobrowolna.

Bezpłatny katalog Domy Gotowe nr 22

 

Komentarze (48)

 
Dodaj komentarz
Captcha Image

2018-10-18 16:11:36

Lipińscy Domy napisał(a): cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika Adam z dnia 2018-10-17 20:00:51:

"Obliczyłem, że przy zastosowaniu kabli grzejnych (nie mat) w wylewce koszty ogrzewania w nocnej taryfie nie przekroczą tych od ogrzewania eko-groszkiem a przy tym instalacja takich kabli jest tańsza. Na działce nie posiadam gazu więc nawet doliczając CWU z prądu jest to rozwiązanie wciąż konkurencyjne.Czy można ten projekt zamówić w takiej technologii ?"

Możemy wydać zgodę na taką zmianę w ramach adaptacji.
Czy takie rozwiązanie pozwoli spełnić warunki dla parametru Ep?

2018-10-17 20:00:51

Adam napisał(a): cytuj

Obliczyłem, że przy zastosowaniu kabli grzejnych (nie mat) w wylewce koszty ogrzewania w nocnej taryfie nie przekroczą tych od ogrzewania eko-groszkiem a przy tym instalacja takich kabli jest tańsza. Na działce nie posiadam gazu więc nawet doliczając CWU z prądu jest to rozwiązanie wciąż konkurencyjne.Czy można ten projekt zamówić w takiej technologii ?

2018-10-14 21:14:54

Radoslaw napisał(a): cytuj

Podsufitke przy oknie na klatce zrobiłem pod skosem i jest ok.

2018-04-03 09:34:13

Lipińscy Domy napisał(a): cytuj

Panie Radosławie, w projekcie wszystko jest w porządku. Prawdopodobnie wykonawca zrobił coś inaczej niż w naszej dokumentacji. W razie dalszych wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny.

2018-03-31 21:31:07

Radoslaw napisał(a): cytuj

Zbudowalem dom zgodnie z projektem. Nie da sie podsufotki zrobic, bo okno na klatce schodowej jjest za wysoko i wchodzi pod dach.

2018-01-25 09:28:03

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

Rekuperacja jest uwzględniona w szacunkowej wycenie.
Koszty spadną o cenę rekuperacji, ale wzrosną o cenę kominów.
Można uzyskać wycenę rekuperacji korzystając z linka w opisie.

2018-01-24 19:19:57

Jola napisał(a): cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika Lipinscy_Domy z dnia 2017-04-24 09:41:29:

"Konieczną zmianą jest doprojektowanie kominów wentylacyjnych. Pogorszy się współczynnik zapotrzebowania energetycznego. Koszty realizacji również się zmienią, ale nie jesteśmy w stanie określić o ile."

Rozumiem, ze koszty realizacji w sytuacji rezygnacji z rekuperacji spadną? Czy się mylę? Czy szacunkowe koszty budowy uwzględniają koszt zakupu i montażu rekuperatora?

2018-01-12 09:27:37

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

Pokrycie dachu może być dowolne - najlepiej ustalić tę kwestię z kierownikiem budowy.

2018-01-12 01:27:40

Radosław napisał(a): cytuj

Witam, proszę o informację czy zmiana ceramiki na dachu na blachę wpłynie jakoś na stabilność (cegły są na klej a nie zaprawe murarską)?

2017-08-31 14:18:09

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

Można zmienić materiał ścian. Wydamy bezpłatną zgodę.
W projekcie przewidziano piec na paliwo stałe jako alternatywę.
Na ciepłotę materiał ma marginalny wpływ - liczy się izolacja termiczna.
Jeśli chodzi o koszty to należałoby zapytać wykonawcę.

2017-08-31 13:42:28

Paweł 90 napisał(a): cytuj

Witam czy zamiast porothermu można użyć bloczków z keramzybetonu? Jak to zmieni koszta i ciepłote ścian? I czy można zamontować pięć na pelet.

2017-04-24 09:41:29

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

Konieczną zmianą jest doprojektowanie kominów wentylacyjnych. Pogorszy się współczynnik zapotrzebowania energetycznego. Koszty realizacji również się zmienią, ale nie jesteśmy w stanie określić o ile.

2017-04-22 22:14:29

Radoslaw napisał(a): cytuj

Witam, prosze o informacje jak wplynie na budynek zmiana systemu wentylacji z rekuperacji na grawitacyjna?

2017-01-19 11:00:20

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

Chodzi o to, że problematyczne jest korzystanie z prądu. Ma on niekorzystny współczynnik x3.
Nie da się określić wyniku bez obliczeń.
Prosimy o kontakt bezpośredni. Nasz audytor energetyczny będzie mógł odpowiedzieć na pytania.

2017-01-19 08:19:21

Magda napisał(a): cytuj

Czy wystarczylaby pompa ciepla do grzania wody? Na grzanie podlog korzystalibysmy z pradu z paneli a zima z pradu z sieci.

2017-01-18 14:36:30

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

Niestety fotowoltaika nie wystarczy, przy ogrzewaniu elektrycznym aby spełnić aktualne warunki techniczne. Proponujemy fotowoltaikę i pompę powietrzną, jest ona zdecydowanie tańsza.

2017-01-18 06:25:01

Magda napisał(a): cytuj

W moim miescie bedzie program dofinansowania do paneli fotowoltaicznych. Czy bylaby mozliwosc zeby ogrzewac dom elektrycznym ogrzewaniem podlogowym za pomoca paneli i w ten sam sposob grzac wode? Myslelismy o pompie ciepla ale skoro na panele mozna dostac duze dofinansowanie to byloby dla nas korzystniej. Tylko czy takie ogrzewanie wystarczy?

2016-11-14 10:06:42

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

Możemy wydać zgodę na zmiany. Dobrym rozwiązaniem może być pompa ciepła z ogrzewaniem podłogowym.

2016-11-13 13:39:25

Marcin napisał(a): cytuj

Witam
Nie będzie problemu jeśli chodzi o zmiany architekta co do systemu ogrzewania? Chciałbym uciec od gazowego i i zastąpić go ogrzewaniem podłogowym elektrycznym.... Gdyby zainwestować w panele fotowoltaiczne byłoby to opłacalne tak myślę....Ale czy wystarczające?

2016-11-07 11:51:34

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

Tak. W panelu po lewej stronie można przez żółty baner przesłać zapytanie o wycenę do firmy wykonawczej.

2016-11-04 20:39:28

Marcin napisał(a): cytuj

Witam

jest możliwość budowy w konstrukcji szkieletowej, drewnianej z zachowaniem parametrów domu??

2016-11-03 09:23:21

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika Fretka z dnia 2016-11-01 12:35:35:

"Czy da się przeprojektować Felixa, na dom pasywny, aby uzyskać dofinansowanie NF15?"

Ten program już nie funkcjonuje.

2016-11-03 09:21:54

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

Powierzchnia dachu to 123,5 mkw.

2016-11-01 15:19:26

Fretka napisał(a): cytuj

Jaka jest powierzchnia dachu?

2016-11-01 12:35:35

Fretka napisał(a): cytuj

Czy da się przeprojektować Felixa, na dom pasywny, aby uzyskać dofinansowanie NF15?

2016-07-18 09:55:45

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

Można wprowadzić wszystkie te zmiany. Najlepiej zrobić to w ramach adaptacji u lokalnego architekta.

2016-07-17 18:29:04

Fretka napisał(a): cytuj

Czy jest mozliwosc wybudowania tego domu na plycie fundamentowej, a sciany ze styropianowych elementow szalunkowych? Czy to wplyneloby niekorzystnie na energooszczednosc budynku? Czy byloby mozliwe przerobienie instalacji wodno kanalizacyjnej, zeby wode z kapieli gromadzic i wykorzystywac potem np do spuszczania wody w wc? Lub wykorzystywac deszczowke gromadzona z dachu w czasie opadow?

2016-01-04 13:48:26

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

Panie Macieju, można zlikwidować WC i przenieść schody oraz zmienić układ funkcjonalny poddasza w ramach adaptacji u lokalnego architekta.

2016-01-01 17:09:49

Maciej S. napisał(a): cytuj

Czy jest możliwa rezygnacja z WC na parterze i 'przestawienie' schodów mniej więcej w jego miejsce? To także przy założeniu, że na górze da się odpowiednio zmienić rozkład ścianek działowych lub zrobić coś w rodzaju jednego dużego 'open-space'.

2015-06-23 14:34:32

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika Marek z dnia 2015-06-23 11:17:49:

"Czy jest możliwość zabudowania tej wnęki, podestu równo po ścianach?"

Tak. Można wprowadzić taką zmianę np. w ramach adaptacji.

2015-06-23 11:17:49

Marek napisał(a): cytuj

Czy jest możliwość zabudowania tej wnęki, podestu równo po ścianach?

2015-03-18 15:54:46

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

Nie jest to optymalne usytuowanie względem kierunków świata - duże przeszklenie powinny być od strony południowej. Poszerzenie można wykonać - nie pogorszy ono parametrów.

2015-03-13 11:02:27

mariusz napisał(a): cytuj

witam! czy poszerzenie domu od strony salonu o 1m i dzialka z wejsciem od strony poldniowej nie pogorsza parametrow energetycznych tego domu??? bardzo dziekuje za odpowiedz

2014-05-12 09:44:13

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

Można zrobić łazienkę w pomieszczeniu kotłowni. ale w takim przypadku należałoby zmienić lokalizację rekuperatora np. w przestrzeni pod szczytem dachu.

2014-05-01 13:47:12

Mario napisał(a): cytuj

Witam, czy tam gdzie jest kocioł CO2 można zrobić łazienkę na parterze????? Bardzo proszę o odpowiedź, z góry dziękuję.

2014-03-21 10:58:25

Hania napisał(a): cytuj

Bardzo fajnie rozplanowane pomieszczenia :)

2014-03-18 13:40:37

Julita napisał(a): cytuj

Super! Ja bym jednak zadaszyłabym w pełni taras :)

2014-03-14 10:45:26

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika jarek_1983@o2.pl z dnia 2014-02-21 09:11:25:

"Witam projekt bardo mi sie podoba i jestem w trakcie poszukiwan projektu chcialbym sie dowiedziec jaka jest wysokosc sciany kolankowej interesuje mni wysokosc ok 100-110 cm jesli jest nizsza to czy jest mozliwosc podniesienia jej ??"

Ścianka kolankowa ma 150 cm.

2014-02-21 09:11:25

jarek_1983@o2.pl napisał(a): cytuj

Witam projekt bardo mi sie podoba i jestem w trakcie poszukiwan projektu chcialbym sie dowiedziec jaka jest wysokosc sciany kolankowej interesuje mni wysokosc ok 100-110 cm jesli jest nizsza to czy jest mozliwosc podniesienia jej ??

2013-08-30 09:31:22

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika dak z dnia 2013-08-29 17:38:35:

"Czy jest możliwość zastosowanie jako żródło ogrzewania c.o. i wody - pieca na ekogroszek zamiast gazowego i czy w związku z tym w kotłowni można by wówczas zamiast okna wstawić drzwi zewnętrzne? Czy taka zmiana wpłynęła by na wskaźnik EUco? ( aby nie przekroczyć wymaganych 40 kwh)"

Można zmienić sposób ogrzewania tego domu na inne paliwo i nie wpływa to na współczynnik EUco. Zmianę taką oraz zmiany w stolarce otworowej może nanieść każdy uprawniony projektant w ramach adaptacji.

2013-08-29 17:38:35

dak napisał(a): cytuj

Czy jest możliwość zastosowanie jako żródło ogrzewania c.o. i wody - pieca na ekogroszek zamiast gazowego i czy w związku z tym w kotłowni można by wówczas zamiast okna wstawić drzwi zewnętrzne? Czy taka zmiana wpłynęła by na wskaźnik EUco? ( aby nie przekroczyć wymaganych 40 kwh)

2013-08-27 08:44:57

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika olek z dnia 2013-08-23 11:10:06:

"Czy jest możliwość postawienia ścian jednowarstwowych w technologii Porotherm 44 cm lub 38 cm. Jaka grubość ścian i materiał powinien być zastosowany do ściany jednowarstwowej."

Niestety, taka ściana będzie za zimna, zwłaszcza że Felix to dom energooszczędny. Nie można podwyższyć współczynnika przenikania ciepła przez ścianę o więcej niż 0,15 W/m2K, a ściana jednowarstwowa w najlepszym przypadku ma 0,26. Ściana dwuwarstwowa jest w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem.

2013-08-23 11:10:06

olek napisał(a): cytuj

Czy jest możliwość postawienia ścian jednowarstwowych w technologii Porotherm 44 cm lub 38 cm. Jaka grubość ścian i materiał powinien być zastosowany do ściany jednowarstwowej.

2013-07-17 10:18:31

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika dak z dnia 2013-07-16 00:24:35:

"Witam,
czy istnieje możliwość zmiany projektu w taki sposób aby wydłużyć cały budynek o 1,5m tj. z obecnego 985 do 1135 powiększając salon, kuchnię oraz sypialnie przy zachowaniu analogicznego kształku budynku z zewnątrz. Czy taka zmiana nie jest zbyt dużą ingerencją w projekt i czy jest możliwa przez lokalnego architekta?"

Tak, można poszerzyć dom o tą odległość - jeśli poszerzenie będzie od strony salonu, to trzeba będzie zmienić strop do rozpiętości 7,2m. Zmianę taką może wprowadzić lokalny architekt, a my dołączymy do projektu na zmianę.

2013-07-16 00:24:35

dak napisał(a): cytuj

Witam,
czy istnieje możliwość zmiany projektu w taki sposób aby wydłużyć cały budynek o 1,5m tj. z obecnego 985 do 1135 powiększając salon, kuchnię oraz sypialnie przy zachowaniu analogicznego kształku budynku z zewnątrz. Czy taka zmiana nie jest zbyt dużą ingerencją w projekt i czy jest możliwa przez lokalnego architekta?

2013-07-09 13:51:49

Lipinscy_Domy napisał(a): cytuj

W odpowiedzi na komentarz użytkownika M z dnia 2013-07-08 23:36:28:

"Witam, czy jest możliwość dobudowania garażu jednostanowiskowego od strony kotłowni, z prostym spadzistym dachem? Jak bardzo może to wpłynąć na koszty budowy. Pozdrawiam"

Garaż można do tego domu doprojektować - zmianę taką może nanieść na projekt lokalny architekt w ramach adaptacji lub nasza pracownia na zamówienie. Prosimy tylko o kontakt mailowy w celu podania wyceny. Koszty budowy wzrosną o ok. 25-30 tys.

2013-07-08 23:36:28

M napisał(a): cytuj

Witam, czy jest możliwość dobudowania garażu jednostanowiskowego od strony kotłowni, z prostym spadzistym dachem? Jak bardzo może to wpłynąć na koszty budowy. Pozdrawiam

2013-01-15 15:55:13

Lucjan napisał(a): cytuj

Ekstra! Mimo niewielkiego metrażu projektanci zmieścili na górze 3 pokoje! Niewielkie, to fakt ale jednak! :)

Hormann BiSecur