Magazyn „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów ogłosiły wyniki XIV edycji największego badania marek w Polsce. Firma FAKRO zajęła w rankingu 3 pozycję w kategorii firm z branży budowlanej zdecydowanie wyprzedzając konkurencję.
Analiza medialności dotyczyła aż 500 marek i objęła 108 mln informacji. Opracowanie uniwersalnego wskaźnika, jakim jest SIŁA MARKI, pozwala na porównywanie poszczególnych marek z różnych obszarów oraz wszystkich branż między sobą. Ostateczna wartość decydująca o miejscu brandu w rankingu TOP MARKA jest wypadkową liczby kontaktów odbiorcy z daną marką oraz, co szczególnie cenne, oceny jakości komunikatów. Podstawą metodologii badania są: liczba publikacji, impact oraz wskaźnik sentymentu.
W raporcie przeanalizowano materiały z prasy, internetu i social media opublikowane w okresie od 1 lipca 2020 roku do 30 czerwca 2021 roku: 2 mln tekstów prasowych, 16 mln internetowych i 90 mln postów w mediach społecznościowych.
„Raport uwidacznia silną obecność FAKRO w mediach. Na odbiór naszej marki, oprócz płatnych form reklamy, wpływają działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zewnętrzne publikacje o firmie. Warto podkreślić, że branża postrzega FAKRO jako firmę opiniotwórczą. Często jesteśmy proszeni o komentarze dotyczące nie tylko sektora budowlanego, lecz także ogólnej kondycji globalnej gospodarki czy trendów szkolenia przyszłych fachowców. Takie holistyczne podejście zapewnia brandowi FAKRO wyraźną i stabilną pozycję w przestrzeni medialnej” mówi Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu Grupy FAKRO ds. Marketingu.