ULUBIONE

Domy WT2021, gotowe projekty

Prezentujemy kolekcję dla Inwestorów planujących budowę dopiero za jakiś czas, a już teraz szukających energooszczędnego projektu oraz dla Inwestorów, którzy chcą żeby ich dom „wyprzedzał” aktualne warunki techniczne swoją energooszczędnością – zebrane są tu najbardziej przyszłościowe propozycje czyli domy zgodne z WT2021. W praktyce przekłada się to na zmiany grubości lub jakości izolacji termicznej przegród, wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii oraz na zastosowanie stolarki okiennej i drzwiowej o lepszych parametrach. Znajdują się tu zarówno projekty parterowe, jak i piętrowe czy z poddaszem użytkowym, zróżnicowane pod kątem stylistyki oraz metrażu. Każdy projekt możemy dostosować do wymagań Inwestora. Istnieje również możliwość opracowania domy indywidualnego.

Widok: tier0 tier1-active tier2
Sortuj wg:
214

Tokio VI

DCP190e129.08m2

Powierzchnia parter111.2 m2

Powierzchnia poddasze59.18 m2

+41.3m² garaż
20.11.2013
Romek

Czy pod schodami można by wygospodarować miejsce na schowek?

22.11.2013
Lipinscy_Domy

Schody w projekcie są przewidziane jako drewniane ażurowe. Chcąc zrobić pod nimi schowek, trzeba by było raczej zrezygnować z dużego okna na klatce schodowej, a przynajmniej na wysokości schowka i przeprojektować schody na żelbetowe.

16.03.2014
Tusmi

Czy w takim przypadku zamiany schodów z drewnianych ażurowych na żelbetowe dom wciąż spełnia normę EUco<40?

29.03.2014
Lipińscy_Domy

Tak schody nie mają prawie żadnego znaczenia jeśli chodzi zapotrzebowanie cieplne budynku. Zmniejszenie okna klatki schodowej również prawie nic nie wpłynie na EUco, chociaż więcej jak zmiana konstrukcji schodów. Zależy jeszcze od strony świata, na którą to okno będzie wychodziło. Jeśli na północ to zmniejszone wręcz poprawi parametr Euco.

20.09.2018
Mateusz

Ciekawy projekt! Ja bym zmodyfikowal to:
- kotlownie powiekszyc w powierzchnie garażu.
- zwezyc garaz od strony kotlowni,np. 480x520 zrobic,
- na poddaszu zamienić pom. 2.5+2.6 z pom. 2.3+2.4
- schody zelbetowe
I i pewnie pare zmian z drzwiami i oknami.
No i moglbym budowac :).

20.09.2018
Lipińscy Domy

Wszystkie zmiany można wprowadzić w ramach adaptacji lub u lokalnego architekta.

16.07.2019
Agata

Czy można zamienić kotłownię z łazienką i zrobić wejście do garażu przez kotłownię? Czy można zlikwidować 2 wykusze w tym okno przy schodach? C

17.07.2019
Lipińscy Domy

Wszystkie zmiany można wprowadzić w ramach adaptacji u lokalnego architekta.

Pow. zabudowy 143.72m2
Powierzchnia netto 235.59m2
Kąt nachylenia dachu 45 °
Min. szerokość działki 17.8m x 29.3m
Wys. kalenicy 8.66m
Cena projektu: 3570 zł3270 zł

Sondenberg

DCP40208.02m2

Powierzchnia parter152.01 m2

Powierzchnia poddasze97.57 m2

+32.89m² garaż +8.67m² kotłownia
04.12.2010
lauraa

Ten projekt bardzo mi sie podoba poniewaz ma bardzo ciekawy kształt, dużo okna na świat :) Duży garaż, piętrowy

22.01.2011
Wojtek

projek jest super - ciekawi mnie jaki koszt były budowy takiego domu,

29.01.2011
Renata

Projekt bardzo ciekawy i inny niż wszystkie. Nigdy nie podobały mi się zwykłe projekty domów że tak powiem "prostokątne" . Ten dom ma świetny kształt i te wielkie okna po prostu cudo.

04.02.2011
marysia

Ten dom jest unikatowy. Ciekawy, oryginalny.

18.06.2011
wojtek

dość orginalny projekt - jednak zakup stolarki okiennej ( niebotyczna cena ) zniechęci wielu potencjalnych nabywców

23.10.2011
Mariusz

Ciekawe kto będzie mył te wszystkie okna :)

01.11.2011
Doctorbusch

Witam,
Chcialbym zapytac czy ktos buduje lub wybudowal ten dom? Jesli tak ,mam kilka pytan.
Pozdrawiam

28.12.2011
jack

odnośnie kosztów gogojowy@wp.pl

15.08.2012
Tomek

Witam budujemy podobny w Rybnie

26.10.2012
beśka

słuszna uwaga o tych oknach ;) a tak poza tym to w środku musi być bardzo jasno.

11.11.2012
tatyana

підскажіть яка його вартість

12.11.2012
Lipinscy_Domy

Спасибо за Ваш интерес к нашим проектам. Мы рады, что Вам нравятся наш проект.

Наша компания является медленно расширяющийся рынок для других стран. До сих пор мы продали несколько наших проектов на Украину.
Информацию о проекте Вы можете получить на портале www.lipinscy.com.ua

С Уважением

16.01.2013
krakow

ponawiam pytanie, czy ktos juz wybudowal ten dom - jestem b. zainteresowany projektem i chcialbym zapoznac sie z ewentualnymi kosztami na dzien dzisiejszy oraz idealnie moc zobaczyc ten dom "w akcji" bo jak wiadomo wizualizacja i projekt to nie wszystko :) pozdrawiam serdecznie z Krakowa!

10.02.2013
fil

Pieknie tylko do pomieszczenia gospodarczego masz dostep po wyjsciu z domu przez garaz a to moze byc problem.

21.02.2013
Karol

To pomieszczenie to mi raczej wygląda na składzik na rzeczy typu kosiarka czy rower, a nie pomieszczenie na mopa :D

25.03.2013
Krzysiek

Czy ktos wybudowal ten dom lub buduje go gdziekolwiek w polsce?

02.06.2013
libramax

Projekt domu może się podobać i jest w 100% w moim guście jest ciekawy a ja tak właśnie lubię , ciekawe rozmieszczenie pomieszczeń przy zachowaniu ciekawych kształtów i tak zwanych zakamarkach ale wg. mnie zauważyłem istotne braki dla tego projektu lub niedociągnięcia jeżeli mówimy o powierzchni ponad 208 m 2 z punktu widzenia przyszłego mieszkańca tego domu , po pierwsze , wejście wyjście do i z kotłowni znajdującej sie w garażu tylko zewnętrze , po drugie nie ma pomieszczenia gospodarczego na parterze domu a to obowiązkowo musi być , nie ma pralni . w takim domu ??? istotne braki , dodam ,że ja już opracowałem wg siebie takie przemieszczenie ścianek na pietrze ,że w jakiś minimalny sposób te braki to udogodnią ... pozdrawiam

04.07.2013
jacek b

Witam ! ktos buduje taki dom ! bardzo chcialbym zobaczyc na zywo ! z projektu powala super i ciekawe cy jest na zywo taki sam !

04.07.2013
jacek b.

W jakim wojewodztwie panstwo buduja ten podobny projekt ?

15.02.2014
elzbieta

Witam. Przeogromnie podoba mi się ten projekt domu. Buduje go ktoś? Chciałabym zobaczyć jakieś zdjęcia, bardzo prosze o kontakt mailowy elzbieta_mikolajczyk1@o2.pl


Jest możliwość podpiwniczenia tego domu?

05.03.2014
Lipinscy_Domy

Dom można podpiwniczyć.

09.03.2014
Pytanko

Czy można zmodyfikować tak projekt, aby powierzchnia użytkowa domu była mniejsza?
Zależy mi na po protu mniejszym domku.

Pozdrawiam

14.03.2014
Lipinscy_Domy

Jest to tak specyficzny projekt, że zmiany wymagałyby projektu indywidualnego.

26.12.2014
Natalia

Witam chcielibyśmy z mężem zobaczyć dom ten budowany np w Rybnie, jeśli jest taka możliwość. Czy mozna skontaktowac sie z właścicielami? Bardzo prosimy o dokładniejsze namiary. Sliweczka19@wp.pl

07.12.2017
Kamikaze

Powolutku sie buduje

07.12.2017
Magda

można maila poprosić?

07.12.2017
Kamikaze

Mstanislawski1987@gmail.com

Pow. zabudowy 191.35m2
Powierzchnia netto 267.47m2
Kąt nachylenia dachu 40 °
Min. szerokość działki 26.3m x 22.4m
Wys. kalenicy 9.87m
Cena projektu: 5470 zł5170 zł

Vis II

LMB91a85.24m2

Powierzchnia parter110.04 m2

+17.39m² garaż +7.41m² kotłownia
01.03.2013
Kaja

Prosty, ładny domek. W sam raz dla moich rodziców. Pokażę im na pewno, bo chcą przenieść się z bloku :)

08.04.2013
Ela

Witam, czy istnieje możliwośc w wersji podstawowej przeniesienia garażu wraz z kotłownią na prawą stronę ? tak aby z salonu można było zrobic przejście do garażu?
Pozdrawiam

09.04.2013
Lipinscy_Domy

Tak, można przenieść garaż na drugą stronę, ale raczej odradzamy zrobienie przejścia do garażu z salonu - to raczej niepraktyczne.

13.03.2014
Adam

Czy projekt tego domu jest gotowy, czy trzeba czekać na dokończenie (jesli tak, to ile)

27.03.2014
LIpińscy_Domy

Projekt jest gotowy, wysyłamy w ciągu 3 dni po zamówieniu :)

10.09.2014
Natalia

Czy jest strcyh, jak tak to ilemetrow?

11.09.2014
Lipinscy_Domy

Strych jest, ale ma poniżej 1,90m wysokości więc jest pomieszczeniem nieużytkowym. Powierzchnia pomieszczeń o wysokości 1,20-1,90m to ok. 60 m2.

11.09.2014
Natalia

a jak by podniesc dom o kilka pustakow do gory to czy mozna uzyskac podasze do przyszlej adaptacji? Jesli tak to w ktorym miejscu sa schody?

11.09.2014
Lipinscy_Domy

Jest taka możliwość. Konieczne byłoby również przeprojektowanie stropu na żelbetowy. Schody można zaprojektować np. przy ścianie nośnej między łazienką a salonem. W celu uzyskania szczegółowych informacji zapraszamy do kontaktu bezpośredniego: biuro@lipinscy.pl

16.10.2016
Paweł

Czy posiadacie Państwo już podobny projekt lecz z poddaszem użytkowym oraz z ogrzewaniem na paliwo stałe ??

18.10.2016
Lipinscy_Domy

Mamy projekt LJUBLJANA II LMP348A.

19.07.2017
KAMELA

Mozna zmienic ogrzewanie na paliwo stałe np.ekogroszek ?

20.07.2017
Lipinscy_Domy

W projekcie jest przewidziana taka alternatywa.

08.08.2017
Agnieszka Szymańska

Witam czy jest możliwość zmniejszenia większej sypialni na korytarzyk i zrobienie z niego przejścia do garażu?

09.08.2017
Lipinscy_Domy

Tak. Można wprowadzić taką zmianę.
Szczegóły w zakładce po lewej stronie "Zmiany w projektach".

Pow. zabudowy 139.56m2
Powierzchnia netto 110.04m2
Kąt nachylenia dachu 30 °
Min. szerokość działki 23.9m x 17.5m
Wys. kalenicy 6.2m
Cena projektu: 2990 zł

Belfast VI

DCP268e104.31m2

Powierzchnia parter90.31 m2

Powierzchnia piętro52.75 m2

+35.95m² garaż +2.8m² kotłownia
07.05.2012
Honorata

Podoba mi się nowa propozycja elewacji dla Belfastów. Właściwie z mężem to wiemy, że chcemy którąś z propozycji Belfast, ale jeszcze nie zdecydowaliśmy się na konkretną.

31.05.2012
Jan

Tak się zastanawiam: czy dałoby się o połowę zmniejszyć taras by zyskać przestrzeń w domu?

01.06.2012
Lipinscy_Domy

To pewnie spodoba się Panu wersja Belfast II - tam właśnie pokój dzienny jest powiększony o część tarasu :-)

02.07.2012
witold

Chyba zdecydujemy się na Belfast. Bardzo nam się z żoną podoba ten projekt. Chociaż, szczerze powiedziawszy sporo jest tutaj pięknych domów :)

12.08.2012
Karo

Piękny dom! Połączenie klasyki z nowoczesnością. Jestem wielbicielką grillowania, więc ten taras jest dla mnie idealny :)

24.08.2012
thomass

witam.Projekt Belfast v, jest dlamnie najbardziej odpowiednia propozycja,mam jednak pytanie...tj.szerokosc wynosi 664.pytanie brzmi,czy nie bedzie jakichkolwiek przeciwskan o zwiekszenie calej sciany tylne wlacznie z garazem na wymiar 800,czyli +133.dziekuje z gory za odpisanie.....pozdrawiam wszystkich

24.08.2012
maria

ten dom jest tak dziwny, że aż piękny :)

07.09.2012
Lipinscy_Domy

Można go poszerzyć, dodam jeszcze, że jest wersja o szerokości 844 - to Belfast III. Może akurat będzie Państwu pasować?

11.09.2012
Paweł

1) Jest możliwość zlikwidowania ścianki dzielącej kuchnie i pomieszczenie 1.4? Chodzi o likwidację tego pomieszczenia na poczet większej kuchni. Rozumiem, że schody przeszkadzają, ale w mojej wyobraźni widzę je w stylu niezabudowanym (np. http://i.imgur.com/TjyGm.jpg)
2) Czy macie państwo jakieś wizualizacje wnętrz?

07.04.2013
stefan

witam,
czy jest możliwość powiększenia kotłowni w celu wstawienia kotła na paliwo stałe?

pozdrawiam

08.04.2013
Lipinscy_Domy

Kotłownia musiałaby mieć przynajmniej 2x2m, zatem trzeba będzie poszerzyć ją o 90 cm - albo kosztem garażu, albo jednocześnie poszerzyć garaż o tą szerokość.

10.03.2014
Łukasz

czy ten projekt kwalifikuje się do projektu "mieszkanie dla młodych"? czy jest możliwość zmniejszenia powierzchni użytkowej gdyż jest o 4,81 m2 za duża..

14.03.2014
Lipinscy_Domy

Można by z 1.7 i 1.8 zrobić kotłownię.

05.10.2015
Lime

Witam serdecznie. Projekt już chyba wybrałem i to właśnie Belfast VI (najładniejszy na wąską działkę). Jednakże musze wprowadzić kilka zmian i nie wiem czy to możliwe. Dlatego proszę o pomoc i odpowiedź czy takie zmiany sa możliwe bądź ciągną za sobą jakieś utrudnienia czy niewygody: Chciałbym kosztem tarasu przedłużyć pokój 2.5 oraz łazienkę 2.6 o około 2-3 metry.
Dodatkowo w pokojach 2.3 i 2.2 zrobić mały balkon łączący oba pokoje (wystający max. 1,5m). Zmniejszenie w tych pokojach okien lub pozostawienie tylko węższych balkonowych? Czy projekt uwzględnia możliwość założenia ogrodu na dachu? Zmniejszenie łazienki na dole tak aby pełniła funkcje tylko toalety, aby powiększyć pomieszczenie gospodarcze 1.8 tak aby faktycznie pełniła swoją rolę i można było wstawić standardowej wielkości pralkę i suszarkę? Wstawić okno w łazience na górze symetrycznie do istniejącego okna (ta sama wysokość i kształt)
Pytanie do Państwa jako fachowców w projektowaniu: Zmuszony jestem dojeżdżać do garażu wzdłuż budynku, a działka naprawdę wąska. Dlatego chciałbym się także dowiedzieć czy 6 metrów oddalony garaż od granicy działki wystarczy aby wjechać do garażu pod kątem prostym? Dziękuję za odp. i pozdrawiam

02.08.2016
TOMEK

WITAM C\Y MA KOS NAMIARY NA KOGOS KTO JUZ WYBUDOWAL TAKI DOM PILNIE POTRZEBUJE MOJ MAIL ostrymen@wp.pl DZIEKUJE I POZDRAWIAM

06.10.2016
Lipinscy_Domy

Zainteresowanych projektami Belfast zapraszamy do grupy na Facebooku:
https://www.facebook.com/groups/374753112914072/

27.11.2016
Wojtek

Czy jest możliwość powiększenia okien na parterze od strony wejścia/garażu?

28.11.2016
Lipinscy_Domy

Tak. Zmiany stolarki może nanosić lokalny architekt w ramach adaptacji.

Pow. zabudowy 115.95m2
Powierzchnia netto 182.88m2
Kąt nachylenia dachu 1.2 °
Min. szerokość działki 25.7m x 15.5m
Wys. kalenicy 6.99m
Cena projektu: 3470 zł3170 zł

Loyola

DCB9392.43m2

Powierzchnia parter118.42 m2

+17.84m² garaż +8.15m² kotłownia
21.11.2012
Tomasz

witam,

proszę o informację, czy do szacowania wskaźników Ep, Ek i EUco brane jest pod uwagę usytuowanie budynku względem stron świata. Jestem zainteresowany tym projektem, jednakże mam działkę z wjazdem od południa i zastanawiam się, jak bardzo podane przez Państwa wskaźniki będą wrażliwe na takie posadowienie budynku. Czy mogą Państwo podać jakąś symulację wskaźników, w przypadku jeżeli usytuowanie względem stron świata będzie istotne ? Nurtuje mnie ta kwestia bowiam chciałbym powalczyć o dofinansowanie z NFOŚiGW, a nie wiem czy w tej sytuacji nie przekroczę granicy EUco = 40 kWh/(m2rok).

21.11.2012
Tomasz

PS: oczywiście zakładam pewne ograniczenia w powierzchni okien od strony północnej przy ewentualnym powiększeniu od stronych zachodniej. Budynek będzie w wersji z lustrzanym odbiciem.

22.11.2012
Lipinscy_Domy

Współczynniki EUco, Ek i Ep na pewno zmienią swoją wartość przy zmianie sposobu posadowienia domu, choć zwykle nieznacznie. Do obliczeń charakterystyki w tym projekcie jest przewidziany bowiem wjazd od północy i brana pod uwagę II strefa klimatyczna. Niestety, w tym projekcie nie mamy możliwości szybkiej weryfikacji, jak zmieni się współczynnik przy zmianie usytuowania domu, a zwłaszcza po zmianach w stolarce okiennej, ponieważ charakterystyka jest zrobiona w programie Buildesk. W tym programie trzeba każdą ścianę rozpatrywać na nowo przy zmianie stron świata, co wiąże się ze sporym nakładem pracy.
W praktyce charakterystykę "adaptuje" do konkretnych warunków na działce architekt adaptujący, lub osoba uprawniona do wystawiania świadectw charakterystyki energetycznej. Natomiast nasze biuro może wykonać świadectwo charakterystyki do konkretnej lokalizacji lub sprawdzić ile wyniosą współczynniki wtedy za dodatkową opłatą.

01.02.2013
Gosia

Niby nie bardzo duży domek, a pomieścił 3 sypialnie i salon z kominkiem :D Ładnie!

07.03.2013
Aśka małopolska

Witam serdecznie. Pytanie moje dotyczy likwidacji ścianek i komina a co za tym idzie otwarcie przestrzeni. Oczywiście komin chciałabym umieścić na zewnętrznej ścianie budynku poza środkiem bryły. Z góry dziękuję za odpowiedź.

13.03.2013
Lipinscy_Domy

Jest taka możliwość w tym projekcie, dzięki konstrukcji dachu, opierającego się tylko na ścianach zewnętrznych. Kominek także można przesunąć. Zmiany takie może wprowadzić lokalny architekt w ramach adaptacji.

20.04.2013
Adam

Poszerzyc od gornej strony pokoje i lazienke o metr :) i full wypas ;d

24.08.2013
paweł

chciałbym sie dowiedziec o kosztach budowy mniej wiecej

27.08.2013
Lipinscy_Domy

Orientacyjne koszty budowy sa podane w zakładce kosztorys w bocznym menu i pod paskiem energetycznym.

05.09.2013
ROBERT

INTERESUJE MNIE PROJEKT TYLKO MAM PYTANIA;
1.CZY MOŻE BY GARAŻ 2 I TROCHĘ STANOWI SKOWY [ROWERY] ,A ZARAZEM WIĘKSZA KOTŁOWNIA -OPAŁ STAŁY
2.CZY MOŻNA KOSZTEM NAJMNIEJSZEGO POKOJU ZROBIĆ KLATKĘ SCHODOWĄ NA PODDASZE I ZROBIC TAM STRYSZEK
POZDRAWIAM

06.09.2013
Lipinscy_Domy

Garaż można poszerzyć w ramach adaptacji, ale wtedy dość znacznie zmieni się konstrukcja dachu. Natomiast wykorzystanie stryszku w tym domu nie będzie możliwe z uwagi na kratową konstrukcję dachu.

10.12.2013
wiola

Witam. Nurtuje mnie pytanie czy jest możliwy projekt odwrócony , chodzi mi o to żeby był garaż z drugiej strony domu

11.12.2013
Lipinscy_Domy

Nie mamy takiego projektu w ofercie, ale taką zmianę można wprowadzić w ramach adaptacji projektu. Ewentualnie dostępne jest lustrzane odbicie projektu z garażem i sypialniami po prawej stronie, a salonem po lewej stronie od wejścia.

01.01.2014
Kuba A

Witam, czy jest możliwe podpiwniczenie całego budynku (klatka schodowa / wejście do piwnicy kosztem jednego z pokoi?

02.01.2014
Lipinscy_Domy

Jest możliwość wprowadzenia takiej zmiany do projektu.

15.08.2014
Mariusz

Witam. Podoba mi się ten projekt. Czy można otrzymać projekt rekuperacji z GWC?

18.08.2014
Lipinscy_Domy

Projekt instalacji rekuperacji jest zawarty w dokumentacji. GWC jest opcjonalny. Jego projekt zależy od rodzaju gruntu, głębokości wód gruntowych, ilości powietrza przepływającego przez rury, dlatego wykonuje się go indywidualnie. Można przesłać zapytanie do firmy Rekuperatory.pl w celu przygotowania wyceny.

18.08.2014
Mariusz

Dziękuje za odpowiedź, Mam jeszcze jedno pytanie. Czy do ścian można zastosować zamiennie porotherm dryfix? I jeśli tak to jak wplynie na EUco zastosowanie scian jednowowarstwowych.

18.08.2014
Lipinscy_Domy

Można zastosować Porotherm Dryfix jednak wpłynie to niekorzystnie na EUco.

07.09.2014
liliana12

Czy można zlikwidować garaż?

09.09.2014
Lipinscy_Domy

Tak. Można zlikwidować garaż.

09.09.2014
liliana12

Dziękuję za odpowiedź :-)

31.01.2017
Teresa

Jaki strop został zaplanowany w projekcie?

01.02.2017
Lipinscy_Domy

Strop jest drewniany.

Pow. zabudowy 149.28m2
Powierzchnia netto 118.42m2
Kąt nachylenia dachu 30 °
Min. szerokość działki 25.2m x 19.2m
Wys. kalenicy 6.4m
Cena projektu: 3370 zł

Sydney II

LMP344a108.8m2

Powierzchnia parter77.77 m2

Powierzchnia poddasze56.86 m2

+18.87m² garaż +6.96m² kotłownia
05.01.2015
Kaja Kaszubska

Dzień dobry, widzę, że projekt jest w trakcie przygotowania. Jaki jest czas oczekiwania na ten projekt w przypadku jego zakupu?

07.01.2015
Lipinscy_Domy

Przygotowanie trwa ok. 4 tygodni.

10.01.2015
Kaja Kaszubska

Dziękuję za odpowiedź :)

Pow. zabudowy 110.77m2
Powierzchnia netto 148.44m2
Kąt nachylenia dachu 45 °
Min. szerokość działki 16.1m x 24.1m
Wys. kalenicy 8.65m
Cena projektu: 3290 zł2990 zł

Ulm

DCP235118.43m2

Powierzchnia parter63.82 m2

Powierzchnia poddasze54.61 m2

03.08.2011
greener

Świetny domek... Czemu tylko tak drogi projekt??????????????

28.10.2011
Sebek

Niesamowity! Nowoczesność w najlepszym wydaniu.

03.12.2011
OCZKO

TO JEST W ŚRODKU MALMO LMP236 :)

03.12.2011
OCZKO

W KTÓRYM SIĘ ZAKOCHAŁAM :) PIĘKNY DOMEK JEDEN I DRUGI

14.12.2011
Katarzyna

Idealny! Wg mnie to najlepszy nowoczesny projekt spośród całęj oferty.To jak wygląda z zewnątrz to po prostu marzenie,a wewnątrz to kwintesencja wygody.

16.01.2012
Sylwia

Witam, mam pytanie, które często pojawia się na Państwa stronie, a mianowicie, jaki jest koszt postawienia tego domu w stanie surowym i w pełni ukończonym ( jeśli oczywiście można takie dane podać) oraz, jaka byłaby cena dokonania kilku zmian w projekcie? Pozdrawiam

16.01.2012
Lipinscy_domy

Koszty realizacji są podane w zakładce Kosztorys :-)

16.01.2012
Sylwia

O matko, ale ze mnie gapa, nie zauważyłam tej zakładki, dziękuję bardzo :)

16.01.2012
Lipinscy_domy

To nasza wina :-)... zakładka nie jest umieszczona wyraźnie i dlatego wkrótce to zmienimy - koszty będą umieszczone bezpośrednio na karcie projektu :-)

06.03.2012
Sylwia G.

Prywatna łazienka i garderoba przy pokoju 2.6 to jest bardziej niż rewelacyjny pomysł, a gdyby przy tym pokoju był jeszcze balkon, to ten dom byłby spełnieniem moich najśmielszych marzeń :)

29.03.2012
franova

Nie mogę się oderwać od tego projektu :)bardzo bym chciała zobaczyć jeszcze wizualizację wnętrza.
Mam też pytanie - czy tak stosunkowo duża powierzchnia dachu pokryta blachą,nie będzie powodowała latem nadmiernego nagrzewania się górnej kondygnacji?

03.04.2012
Lipinscy_Domy

Poddasze w domach energooszczędnych jest zabezpieczone 30 cm warstwą izolacji termicznej, która działa w dwie strony - chroni przez utratą ciepła z domu i skutecznie chroni przed przegrzewaniem się latem :-)
Wizualizacji wnętrz do tego domu niestety nie mamy.

13.11.2012
Paweł

Witam, czy ktoś buduje lub zakończył już budowę tego domu ? Chciałbym porozmawiać o kilku szczegółach i poprosić o kilka zdjęć. Bardzo proszę o kontakt na maila: xil@wp.pl

07.02.2013
Świetny

Czy można zmienić kąt nachylenia dachu na 30-35 °?

07.04.2013
mario

Buduję ten dom i zmieniłbym na etapie projektowania wysokość piętra.Ogólnie jest za wysoko a można by opuścić jętki i byłby jeszcze fajny strych. Robiąc wszystko z dobrych materiałów (ocieplenie,co,stolarka okienna itp.) systemem gospodarczym-nie od a do z przez firmę i tak się raczej sporo przekroczymy kwotę z kosztorysu. Buduję jednak dom na całe życie więc nie zamierzam "oszczędzać".Pozdrawiam

29.12.2013
Wojtek

Przewertowałem wiele projektów, ale ten zdecydowanie jest dla mnie najbardziej trafiony - przede wszystkim układ przeszkleń. Choć aby dokonać zakupu musiał by być nieco zmieniony. Z tąd moje poniższe propozycje / pytania:
- czy jest możliwość wygospodarowania pokoju biurowego na parterze (tam gdzie aktualnie znajduje się kominek w salonie),
- czy możemy wejście do domu umieścić frontalnie, tym samym zadaszony teren przed wejściem powiększył by część mieszkalną (co pomogło by chyba w wygospodarowaniu dodatkowego pokoju),
- przewiduje ogrzewanie gaz + kominek więc zastanawiam się nad kotłownią, wtedy dodatkowo można zyskac kilka metrów do wspomnianego pokoju biurowego i ewentualnie powiększenia wc na parterze.
- jeśli chodzi o poddasze to zapewne nie ma problemu ze zmianą układu (chciałbym jedną ale większą wspólną łazienkę) i dodatkowo okna dachowe do sypialni 2.6.

Czy jest możliwość podwyższenia ścianki kolankowej o ok 30/40cm, wtedy aby nie podwyższać budynku można by zmienić kąt nachylenia dachu.?

29.12.2013
Wojtek

Czy ktoś z Was zrealizował już może ten projekt i może napisać coś o faktycznych i finalnych kosztach ??
Chetnie zobaczył bym zdjęcia z realizacji..
Ewentualnie bardzo chętnie posłucham opinii czy negatywnych opinii na temat projektu
urbion@op.pl

31.12.2013
Lipinscy_Domy

Można wprowadzić powyższe zmiany.

05.05.2015
Patryk

Witam,
Czy projekt budowlany uwzglednia również opcjonalniej projekt płyty fundamentowej?

05.05.2015
Lipinscy_Domy

Możemy wydać bezpłatną zgodę i płytę fundamentową można zaprojektować w ramach adaptacji.
Możemy również wprowadzić zmianę w naszym biurze: biuro@lipinscy.pl

18.05.2015
Mariusz

czy istnieje możliwość zrobienia pełnego pietra z płaskim dachem zamiast użytkowego poddasza? Oraz czy moze być stro drewniany np. Kronopol zamiast betonowego ?

19.05.2015
Lipinscy_Domy

Przy pomieszczeniach użytkowych proponujemy jednak strop żelbetowy.
Zmianę dachu można wprowadzić. Prosimy o kontakt: biuro@lipinscy.pl

10.12.2015
Leny

Witam, czy koszty podane w zakładce "Kosztorys" są aktualne, jaki może być w przybliżeniu koszt wybudowania teraz tego domu pod klucz?

29.12.2015
Lipinscy_Domy

Koszty są aktualne, ale szacunkowe. Określane na podstawie cenników Sekocenbud. Koszty realne mogą być odmienne zależnie od systemu realizacji, lokalizacji, terminu budowy. Nie określamy kosztów pod klucz, ponieważ standardy wykończenia są zbyt rozbieżne.

Pow. zabudowy 87.29m2
Powierzchnia netto 138.46m2
Kąt nachylenia dachu 45 °
Min. szerokość działki 16.1m x 19.9m
Wys. kalenicy 8.75m
Cena projektu: 3670 zł3370 zł

Rawenna III

LMB74b108.98m2

Powierzchnia parter137.86 m2

+19.71m² garaż +9.17m² kotłownia
07.05.2013
Paula

A czy dostępny jest taki wariant tylko z garażem na 2 samochody?

07.05.2013
Lipinscy_Domy

Jest wersja z garażem na dwa samochody, ale już nie ma kotłowni za garażem. Natomiast ten projekt można łatwo poszerzyć o dodatkowe stanowisko i może tego dokonać lokalny architekt w ramach adaptacji.

08.05.2013
Adam

Czy jest mozliwość zrealizowania tego projektu z dachem 4spadowym, tak jak ma to miejsce w projekcie Rawenna LMB74?

09.05.2013
Lipinscy_Domy

Zmianę dachu na czterospadowy może wprowadzić lokalny architekt w ramach adaptacji lub nasza pracownia na zamówienie. Wtedy prosimy o kontakt bezpośredni, abyśmy mogli podać wycenę.

14.08.2013
Anna

Czy istnieje projekt tego domu bez garażu? Jednocześnie zależy mi na kotłowni na paliwo stałe. Bardzo podoba mi się rozkład pomieszczeń w tym domu, jest idealny i nie bardzo chciałabym w nim cokolwiek zmieniać.

27.08.2013
darek

chcielibyśmy wiedzieć jaka jest powierzchnia( koszt) dachu ?
czy można z pokoju nr. 10 wyodrębnić przejście do garażu?

27.08.2013
Lipinscy_Domy

Powierzchnia dachu wyniesie około 240 m2. Przejście do garażu można zrobić kosztem pokoju 1.10. Zmianę taką może nanieść lokalny architekt w ramach adaptacji, lub kierownik budowy w trakcie realizacji domu.

27.08.2013
darek

bardzo dziękuję za odpowiedź, projekt wg. mnie jest bardzo funkcjonalny- układ pomieszczeń plus duża kotłownia za garażem.
Czy będzie dostępny orientacyjny kosztorys( ile wyniosą fundamenty, ile dach)
jaka jest powierzchnia strychu ? myśleliśmy zrobić tam ewentualnie pokój hobby :)

27.08.2013
elia

czy dom kryty jest dachówką czy blachodachówką ?

30.08.2013
Lipinscy_Domy

Projekt jest jeszcze w opracowaniu i zostanie ukończony wraz z pierwszym zamówieniem na niego. Wtedy też będzie można zamówić kosztorys (ślepy lub inwestorski). Natomiast orientacyjne koszty budowy mamy oszacowane dla stanu surowego zamkniętego i developerskiego - w zakładce Kosztorys.
Na strychu jest niewiele miejsca (około 22 m2 powierzchni użytkowej), ponieważ jest tam dość nisko. W najwyższym punkcie jest 2m. Dodatkowo pośrodku znajdują się 3 słupy podtrzymujące kalenicę dachu.

30.08.2013
Lipinscy_Domy

Konstrukcja dachu jest obliczona pod obciążenie dachówką cementową lub ceramiczną.

30.08.2013
darek

dziękuję, projekt jest naszym faworytem - wszystko bardzo przemyślane.
22m2 na poddaszu zupełnie wystarczą.
Sprawy , które nas interesują "z poddasza' to czy będzie ono przystosowane pod ewentualną adaptację ( tzn. jeśli byłby przewidziany strop "nie drewniany" ) ?

30.09.2013
Kasia

czy strop jest drewniany ?

30.09.2013
anna

czy istnieje możliwość poszerzenia domu o 1m aby powiększyć powierzchnię pokoi?

07.10.2013
Lipinscy_Domy

Tak, w tym projekcie jest strop drewniany i jest elementem więźby dachowej.

07.10.2013
Lipinscy_Domy

Tak, dom można poszerzyć w kierunku lewo-prawo bez problemu. Zmianę taką może nanieść lokalny architekt w ramach adaptacji.

17.01.2014
JakubK

Witam,
chciałbym się dowiedzieć, czy istnieje możliwość przeniesienia garażu i kotłowni na drugą stronę budynku?

23.01.2014
Lipinscy_Domy

Jest możliwość takiej zmiany w projekcie.

29.01.2014
dorota

czy jest możliwość, aby dach nad garażem był niższy ? chcemy uniknąć efektu "jamnika" , ,ponieważ mamy działkę w kwadracie o szer.28x28 i boimy się ,że dom niestety ją przytłoczy, a niezmiernie nam się podoba układ w środku.

29.01.2014
Lipinscy_Domy

Jest możliwość obniżenia dachu nad garażem jak w wersji Rawenna II.

17.08.2016
EWA DOMAGAŁA

WITAM.
CZY JEST MOŻLIWOŚĆ ZAMÓWIENIA PROJEKTU BEZ GARAŻU I KOTŁOWNI.
JAKI BYŁBY WTEDY KOSZT PROJEKTU?

18.08.2016
Lipinscy_Domy

Proszę o przesłanie zapytania mailowo wraz z informacją jakie ma być ogrzewanie (gaz, pompa ciepła itp.) na biuro@lipinscy.pl

03.03.2017
Justyna Olkiewicz-Sobczak

Dzień dobry, jestem zainteresowana kupnem projektu Rawenna III LMB74B i mam takie pytanie czy kąt dachu można zrobić 35 stopni a dach nad garażem niższy tak jak jest to w projekcie Rawenna II LMB74A i czy Państwo mogli by to zrobić i w jakiej cenie.
z powarzaniem
Justyna Olkiewicz-Sobczak

Pow. zabudowy 170.41m2
Powierzchnia netto 137.86m2
Kąt nachylenia dachu 30 °
Min. szerokość działki 25.5m x 18.6m
Wys. kalenicy 6.48m
Cena projektu: 3290 zł

Vigo III

DCP229b126.31m2

Powierzchnia parter94.37 m2

Powierzchnia poddasze61.83 m2

+22.44m² garaż +7.45m² kotłownia
02.12.2016
Zainteresowana

Super wersja. U nas nie ma gazu. Ktoś już buduje?

Pow. zabudowy 125.87m2
Powierzchnia netto 173.12m2
Kąt nachylenia dachu 45 °
Min. szerokość działki 22.5m x 18.1m
Wys. kalenicy 8.72m
Cena projektu: 3470 zł

Avalon IV

DCP206c187.25m2

Powierzchnia parter118.5 m2

Powierzchnia poddasze93.32 m2

+24.57m² garaż
18.02.2014
Ala

Ile wynosi w późniejszych latach ogrzewanie w takim energooszczędnym domu?

10.03.2014
Lipinscy_Domy

Wszystko zależy od źródła ciepła. Oszczędności są na poziomie 60% w stosunku do tradycyjnych rozwiązań. W momencie, kiedy projekt będzie skończony i zostanie wykonana do niego charakterystyka energetyczna, na stronie pojawią się zakładane koszty ogrzewania dla gazu ziemnego. Obecnie projekt jest w trakcie opracowywania.

08.11.2016
Lipinscy_Domy

Zainteresowanych budową zapraszamy do grupy na Facebooku:
https://www.facebook.com/groups/989382241211474/

16.03.2018
Grzesiek

Ktoś buduje w okolicy Krakowa?

Pow. zabudowy 163.22m2
Powierzchnia netto 241.09m2
Kąt nachylenia dachu 40 °
Min. szerokość działki 19.8m x 25.3m
Wys. kalenicy 8.63m
Cena projektu: 4970 zł

Essen

DCP214150.62m2

Powierzchnia parter112.67 m2

Powierzchnia poddasze72.56 m2

+29.93m² garaż +4.68m² kotłownia
12.05.2010
Szymon

Ciekawe rozwiązanie skosów na poddaszu, nadaje budynkowi charakteru!

29.05.2010
Stefan

bardzo fajny projekt, trudno znaleźć lepszy w segmencie 140-160m

01.06.2010
M.

Czy jest sens budować ten dom jeżeli działka ma wjazd od południa? Czy mocno trzeba by było przerabiać projekt żeby dom zachował swoje energooszczędne walory? Podoba mi się ten projekt i rozmieszczenie pomieszczeń, ale niestety mam działkę z wjazdem od południa.

12.06.2010
4mess

Fajny domek.

16.06.2010
Grzegorz, Jelenia Góra

Essen jest jedynym projektem spełniającym moje oczekiwania. Posiada nowoczesną bryłę i funkcjonalne wnętrze. Jest to dom o niskim zapotrzebowaniu energetycznym - ograniczenie strat ciepła jest możliwe dzięki rekuperacji. Piękna, przeszklona fasada południowa :)

05.07.2010
Emil Paradowski

Super projekt, mało skosów na poddaszu, a spełnia wymogi niektórych planów zagospodarowania przestrzennego co do minimalnego kąta nachylenia dachu - sprytne. Dla mnie projekt najlepszy z możliwych.
Co do wypowiedzi "M" wątpię, żeby można było przerobić go tak aby zachował walory energooszczędności przy wjeździe od południa. Za dużo przeszkleń by było na północy.

06.07.2010
Emil Paradowski

Proszę o informację, jeżeli ktoś zdecydował się realizować budowę tego domu. Ciekaw jestem jak idą postępy, bo też zamierzam budować wg tego projektu. Proszę o kontakt na emilo@op.pl. Dziękuję z góry.

09.12.2010
Misiewicz

Projekt ten przypadł mi do gustu z powodu zwartej bryły, wygenerowania gabinetu na parterze i dodatkowego pokoju gościnnego na piętrze. Duże przeszklenia zaspokajają moje poczucie przestrzeni i poszerzania horyzontów poza budynek. Dwa miejsca na auto w garażu - bardzo mi odpowiadają. zastanawiam się nad możliwością częściowego podpiwniczenia tego budynku/ dodatkowa spiżarnia, pralnia?

13.12.2010
Roman Cieślak

Wybrałem ten projekt ponieważ jest nowoczesny i funkcjonalny.
Mam zamiar wybudować ten dom ale nie znam kosztów realizacji.Jak na razie jesteśmy na etapie wybrania projektu domu,i właśnie ten projekt spełnia nasze oczekiwania tj. duże okna od strony ogrodu,balkon od strony ogrodu,garaż dwu stanowiskowy ,troszkę za małe pomieszczenie na piec .

21.12.2010
Ania, Gdynia

Ten projekt podoba mi się ze względu na swoją prostotę - nieskomplikowany dach, zwarta zabudowa - potencjalnie tani w budowie. Ciekawie wygląda rozwiązanie na poddaszu wydzielenia oddzielnej garderoby i łazienki dla jednej z sypialni.

27.12.2010
tomice

Wreszcie domek pasujacy do moich warunkow, ktore sa chore. Myslalem ze jak kupie dzialke to moge budowac co chce :)
Ale wreszcie jest niby klasyczny dwuspadowy, ale przelamany lukarnymi, ilosc miejsca, pokoi i uklad jest naprawde super. Mam nadzieje, ze jak wszystko zalatwie to bede go kupowal no i budowal !!!
Pytanie czy ktos posiada adaptacje na podpiwniczenie chociaz czesci domu?

27.12.2010
tomice

Projekt jest super, pasuje do moich warunkow zabudowy a z tym mialem najwiekszy problem. Mam nadzieje, ze zalatwie niedlugo wszystkie formalnosci i kupie projekt. Czy dorabial ktos piwnice, bo ja potrzebuje klasycznej kotlowni?

28.12.2010
Adam

Przymierzam się do zakupu projektu essen. idealnie pasuje do mojej działki. Ciekawe jest rozwiązanie z prostymi ścianami na piętrze. Gdyby ktos budował ten dom, to proszę o kontakt gg 1870187 lub artykulybiurowe@interia.pl

02.01.2011
Tomasz Sadowski

Wybrałem ten projekt, poniważ jest on świetnym rozwiązeniem dla naszej 3 osobowej rodziny, garaż dwustanowiskowy i duże przeszklenia do strony ogrodu, to jest to czego szukaliśmy. Planujemy przebudowę poddasza, tak aby były tam dwa duże pokoje z łazienkami i garderobami.

24.01.2011
aquarius

Czekamy na pozwolenie na budowę, startujemy z budową we Wrocławiu wiosna/lato 2011

29.01.2011
Jarek

Podoba mi się ten projekt, ale brakuje mi spiżarni i pralni oraz czy jest możliwość podpiwniczenia pod częścią. Kontakt kolekj2@wp.pl

27.02.2011
Huntersmoon

Bardzo Ciekawy projekt, szczególnie jeżeli chodzi o poddasze. Na parterze niestety brakuje spiżarni i dodatkowego pomieszczenia na pralnię.

01.03.2011
Akuchnia

Super domek. Normalnie marzenie. Nowoczesna bryła. Układ małżeńskiej sypialni z której przez garderobę przechodzi się do łazienki to marzenie chyba każdej kobiety. Planuję za niedługo rozpocząć budowę domu i poważnie biorę ten projekt pod rozwagę ;)

30.03.2011
tomek

Każdy chwali, a nikt nie buduje wg. tego projektu! Czy te komentarze są prawdziwe?

18.04.2011
mario

Dla mnie projekt jest godzien uwagi ze względu na:

1. Przeszklony salon
2. Wyjście na taras z sypialni (rewelacja!)
3. Bardzo ładny z zewnątrz

Nie zbuduję go natomiast bo:
1. Ma salon bez aneksu, oddzielony od kuchni (nie ma miejsca na wielki stół) - na dole bardzo podzielona i zamknięta przestrzeń
2. Moja działka ma wjazd od zachodu - idealne byłoby odbicie lustrzane, ale z salonem po prawej- szyby na wschód (tu - góra) i południe (tu - prawa)
3. Trochę za duża powierzchnia

Projekt przerobiłbym w taki sposób (odbicie lustrzane) aby po lewej stronie był garaż, pokój i np. kotłownia, a po prawej salon z aneksem, łazienka, spiżarnia. Tylko chyba konstrukcyjnie byłby kłopot, bo garaż i salon mają chyba leżeć na tej samej osi :/ Górę jednak też zmieniłbym (ale to już chyba bezproblemowo) - łazienkę przy sypialni zamieniłbym na dużą garderobę, łazienkę w przedpokoju na szafę, a jeden pokój 13,4 m na dużą, wygodną łazienkę :) propozycja do rozważenia dla p. Lipińskich :)

19.04.2011
Leinad

Witam! Czy ktos z Panstwa ma juz zrealizowany ten prokejekt i moze sie pochwalic jak sie prezentuje na zdjeciach? W sierpniu zaczynamy budowe i juz nie mozemy sie doczekac jak bedzie wygladal. Pozdrawiam.

23.04.2011
Marcin

Ja mam pytanie do projektantów. Czy istnieje możliwość zmiejszenia energochłoności w tym domu naprzykład poprzez zrezygnowania z kominów, zastosowania rekurpuratora oraz zastosowania lepszych materiałów. Czy można wybudowac piwnice pod całością domu.

27.04.2011
Lipinscy_Domy

Dom Essen jest energooszczędny, dlatego oprócz odpowiedniej technologii (eliminacja mostków termicznych, odpowiednia warstwa izolacji itp) ma także przewidzianą rekuperację i instalację solarną.
Podpiwniczenie może doprojektować Pana lokalny architekt adaptujący na podstawie naszej zgody na zmiany.

02.05.2011
Marcin

Jeszcze jedno pytanie. Jeśli w tym projekcie zostosuje sie rekuperację to czy w takim domu zostają kominy czy usuwa się je z projektu. Czy istnieje też możliwość zastosowania mini wiatraków produkujących energię elektryczną. Dziękuje za odpowiedź na moje pytanie.

21.06.2011
miłosnik domów

fascynujący i duży dom dla dużej rodziny.czy jest możliwość rozbudowy?

23.06.2011
Janusz

witam, ten projekt jest super, czy można go w szkielecie...?

16.07.2011
michałek tarański

przyznaję essen ma wersję bliźniaczą:pago pago dcbl 23

31.07.2011
Marcin

Witam mam pytanie czy jest możliwa zmiana powierzchni dachowej na taki sam taras jak jest z drugiej strony budynku essen dzieki za pomoc moze ktos to juz przerabiał

31.07.2011
Marcin

Chodzi mi o pow. dachową garażu

04.08.2011
Lipinscy_Domy

Rozumiem, że chodzi o wykonanie tarasu nad garażem? Możliwość taka jest. Taką zmianę może nanieść na projekt uprawniony architekt w ramach adaptacji. Może skorzystać oczywiście z rozwiązania materiałowego tarasu nad salonem :-) który jest ujęty w projekcie.

06.08.2011
Marcin

Dzieki za pomoc . Mam jeszcze jeden problem na poddaszu musze wygospodarowac wieksza garderobe przy zachowaniu łazienki od sypialni. Może ktoś juz meczyl sie z tym tematem.

08.08.2011
Lipinscy_Domy

No z tym będzie już trochę trudniej. Większą garderobę można zrobić jedynie kosztem czegoś. Najprościej - kosztem łazienki, ale to też niewiele - można przesunąć ścianę działową między garderobą a łazienką, ale zaledwie o 50-60 cm (do okna) - a to niewiele. Można też przesunąć ścianę między garderobą a drugą sypialnią, ale wtedy zwiększa nam się głębokość garderoby, a nie ilość miejsca w szafach. Ewentualnie jeszcze można z dużej sypialni wygospodarować coś jak gdyby przedłużenie garderoby. Wówczas łóżko przesunie się nieco w lewo. W ostateczności (co może okazać się najlepsze) można wygospodarować garderobę z prawej strony sypialni na całej długości pokoju, z tym, że ścianka działowa będzie musiała kończyć się przed oknem tarasowym. Natomiast plusem będzie dodatkowe światło w takiej garderobie.

10.08.2011
Marcin

Czy jest możliwość zwiększenia tak salonu aby zmieścił się tam stół jadalny?

19.09.2011
karolina

czy mozna zmniejszyc okna w salonie i w sypialni. jesli tak to o ile.

20.09.2011
Lipinscy_Domy

Naturalnie, można zmniejszyć okna. Ważne jest, aby powierzchnia przeszkleń nie była mniejsza niż 1/8 powierzchni podłogi. Poza tym nie ma żadnych przeciwwskazań. No, jeszcze może oprócz estetyki ;-)

26.09.2011
Celina

Najlepszy projekt, który do tej pory znalazłam! Szczególnie sypialnia przypadła mi do gustu, z osobna łazienką i garderoba dla rodziców! To nie tylko prawdziwy luxus, lecz szalenie praktyczne rozwiązanie codziennych problemów kiedy potomstwo zaczyna podrastać. Prawdziwym hitem jest dla mnie przeszklony widok na taras! Dla mnie idealnie, bo mam działkę na wzgórzu z pięknym widokiem. Prawdziwe marzenie!

Parter niestety nie jest niestety już tak wspaniale rozwiązany ja góra, choć oczywiście są różne gusta. Moim zdaniem za dużo ścian, za mało wolnej przestrzeni, kuchnia oddzielona od pokoju dziennego to nie to. Osobiście zrezygnowałabym z garażu na korzyść przestrzeni mieszkalnej. Projekt jest mimo to moim faworytem, mam nadzieje, ze pewne korektory są możliwe do realizacji. Chętnie zobaczyłabym inne wersje parteru.

28.09.2011
KAROLINA

ZREZYGNOWALAM ZE SCIAN MIEDZY KUCHNIA I POKOJEM ORAZ MIEDZY KUCHNIA A SCHODAMI.TERAZ JEST BARDZO DUZO PRZESTRZENI.

22.10.2011
Darek

Witam czy ktoś buduje taki domek czy może już ktos zbudował .Chetnie bym obejrzał na żywo

30.10.2011
Marcin

witam jestem w trakcie budowy po stanie zerowym wyszedłem z ziemi na wiosne ruszam z murami tez bym chetnie obejżał ten projekt na live jestem z Gdańska i jakoś cieńko chociaz ze zdjeciami

17.12.2011
-Ania-

Witam,
my jesteśmy na etapie zamykania stanu surowego (w zasadzie zostało nam jeszcze tylko zamontowanie okienka na pietrze na klatce schodowej). Zrezygnowaliśmy ze scianie pomiędzy schodami a kuchnią (genialnie otworzyło to przestrzeń na parterze, dom stał się bardzo przestronny). Po konsultacjach z dostawcą okien zmniejszone zostały też okna w salonie i sypialni na piętrze (o 60 cm). Zmniejszylismy też okno w gabinecie na parterze, która będzie sypialnią. Już na tym etapie nasz projekt wyróżnia się nowoczesną bryłą, a o to nam chodziło :)

22.12.2011
leinad

Witam,
my również zakończyliśmy stan surowy, ale otwarty, gdyż chcemy z drugim etapem ruszyć od początku kwietnia. Wprowadziliśmy dużo zmian, m.in. przenieśliśmy na drugą stronę kuchnię, a na jej miejscu malutka sypialnia gościnna (ścianka działowa też przesunięta, by zwiększyć kuchnię). Zlikwidowane drzwi do kuchni i salonu co daje wrażenie jeszcze większego domu i bardzo dobre doświetlenie pomieszczeń. Okna w salonie i sypialni pomniejszyliśmy i pozostały otwory o szer. 3,00m (było 4,60m!). Garaż przedłużony o 0,60m. Sypialnia górna bez łazienki co powiększyło pokój po drugiej stronie, a górna łazienka zyskała parę metrów (zwiększyliśmy do 9m.). Jest jeszcze kilka drobnych zmian. Bardzo mnie interesuje wymiana fotografii. Jeśli ktoś jest chętny to zapraszam do wymiany zdjęć. Interesuje mnie szczególnie górna sypialnia, klatka schodowa no i wygląd zewnętrzny. Dla chętnych podaję swojego e-maila na którego można wysłać zdjęcia bądź linka do galerii zdjęć. Dla chętnych wyślę swoje. Pozdrawiam. leinad.ikslawok@wp.pl

22.01.2012
kogut5

Witam, zamieramy z zoną zakupi ten projekt i rozpocząc budowę. Czy możemy prosic o przeslanie zdjęc z Państwa budowy ? Podaję e-mail: kogut5(at)gmail.com

09.02.2012
Karina

Bardzo fajny ale brakuje mi miejsca na stół i ma bardzo niski parter, poza tym super duże przeszklenia

21.02.2012
SKŁADAK

Na stół jest miejsce - na wprost wejścia do salonu za kominkiem. W razie potrzeby wystawiamy na środek lub gdziekolwiek. Parter można podwyższyć, bądź zamienić wysokości z piętrem ponieważ w projekcie piętro jest wyższe od parteru.

16.03.2012
Adam

Witam, buduję ten dom z wieloma zmianami! Jak ktoś ma ochotę wymienić się spostrzeżeniami, to proszę pisać oliwa_02@interia.pl

22.03.2012
Grzegorz,Tarnów

Jest to projekt, który najbardziej podoba się mnie i mojej rodzinie oraz znajomym. Świetnie rozwiązane zastosowanie lukarn dachowych, co daje wnętrzu więcej przestrzeni i funkcjonalności; podoba się nam również salon, który jest przeszklony i wysunięty na zewnątrz dzięki czemu może powstać nad nim funkcjonalny taras.

26.03.2012
Maria, Piła

Szukaliśmy nowoczesnego się projektu, który wyróżniałby się na tle innych projektów, był zwarty , czysty, w miarę prosty a równocześnie spełniał warunki zabudowania dla zakupionej działki ( które wymuszały na nas wraz z wybudowanymi już w okolicy dość tradycyjne budownictwo).Mało skosów na poddaszu dzięki niebanalnemu zaprojektowaniu poddasza. Dużo przeszkleń, które podkreślają piękno działki. Nowoczesna i jasna, czysta forma domu , ciekawa bryła.

15.04.2012
Marcin

Witam realizuje ten projekt z małymi zmianami projekt zmienilem o wydluzenie garazu o 2m dał mi to duzo wieksza kotłownie i mozliwosc powiekszenia łazienki na parterze oraz wydzielenia oddzielnego wc jestem po położeniu stropu tzn płyt zerańskich super sprawa porównanie ceny z tradycyjnym stropem to moze nie wiarygodne ale 60% ceny tyle wyniosły płyty.Co do witryn wymiar nie małe ale radze nie pomniejszac jedynie zmniejszyłem dzwi tarasowe z kuchni i salonu do wym o szer. 160 a nie 240 to wedlug mnie lekka przesada.

10.05.2012
Leszek

Ja również wysunąłem garaż o 2 m. Tyle, że nie w celu powiększania kotłowni i łazienki (te pomieszczenia są dla mnie mniej istotne) a wstawienia między garaż a łazienkę i kotłownię dziesięciometrowego warsztatu połączonego z garażem. Pokój przylegający do kuchni również wysunąłem o 2 m. Dzięki temu kuchnia zyskała niezbędną, moim zdaniem, spiżarnię. Łazienkę za garderobą nieco zmniejszyłem i powstanie w niej mała sauna. Garderoba nieco dzięki temu zyskała na powierzchni. Z kolei pokój na tyłach sypialni zostanie zamieniony w dużą łazienkę z wejściem z sypialni i wejściem do sauny.

26.07.2012
karolina

miłość od pierwszego spojrzenia!

10.08.2012
Adam

Jestem bardzo zainteresowany tym projektem czy moge podglądnąć nażywo budowę we Wrocławiu. Będę niezmiernie wdzięczny.

01.10.2012
Artur

Czy jest ktoś, kto realizował ten projekt? Bardzo mnie interesują takie informacje jak orientacyjne koszty budowy *stan developerski" i oczywiście zdjęcia z budowy. Projekt wygląda super, chciałbym zobaczyć jak wygląda w realu.
Pozdrawiam

03.10.2012
Michal

Czy możecie podpowiedziec z jakich okien skorzytsaliście podczas budowy essen ? dla mnie to chyba najtrudniejszy dylemat, szczegolnie w odniesieniu do duzych potrójnych okien w salonie i sypialni. Bardzo proszę o komentarze.

21.10.2012
essen

Dom jest naprawdę piękny.Myślę,że dla kogoś kto jest związany z naturą jest odpowiedni... :)

02.11.2012
Leszek

Stan deweloperski 405 tys. bez rekuperacji, ale ponieważ wziąłem lepsze okna, droższą (za to piękną - Erlus Karat XXL) dachówkę, odkurzacz centralny
i dodatkowo powiększyłem parter o 2 metry (w poście wyżej opisałem dokładniej zmiany), będę musiał dopłacić ok 80 tys.
Rekuperacja + GGWC to jeszcze ponad 40 tys.
Jeśli interesuje Was coś jeszcze to chętnie podzielę się uwagami (a mam sporo do samego projektu) + ew. jakieś zdjęcia. Mój email lgbx01@gmail.com

28.11.2012
skywoker

Bardzo ladny i podatny na indywidualne pomysly/zmiany.
Ja mam taki pomysl:
-Podpiwniczyc garaz i przeniesc tam lazienke(1.6) i kotlownie(1.7) i zrobic duza lazienke z jacuzzi:]
-w miejsce 1.6 i 1.7 wstawic piekny debowy stol....i teraz zaczynaja sie schody;]
Czy jest mozliwosc przesuniecia sciany nosnej od kominka do garazu?
Wtedy automatycznie zwieksza sie powierzchnia pokoju dziennego(1.5) i pieknie wspolgra z jadalnia.
W kuchni zrobi sie miejsce na "wyspe" dzieki przeniesieniu stolu do jadalni.
Poprzez przesuniecie sciany u gory poszerzy sie 2.4 a zwezy 2.7.
Z polaczenia 2.8 i 2.7 otrzymujemy duza rodzinna lazienke na poczet 2.6,ktore zamienilbym na pracownie co spowodowaloby,ze z 1.3 na dole zrobilbym dodatkowa sypielnie dla gosci.
Czy jest mozliwosc takich zmian i jesli tak jaki jest ich koszt dodatkowy jesli takowy jest?

z gory dziekuje

29.11.2012
Lipinscy_Domy

Niestety, zmiany takie nie będą możliwe. Po pierwsze do podpiwniczenia pod garażem trzeba też przewidzieć schody, które zabiorą dodatkowe miejsce w domu. Trudno też wchodzić do łazienki schodami przez np: garaż. Po drugie nie można przesunąć ściany konstrukcyjnej z kominkiem, ponieważ podtrzymuje ona także konstrukcję lukarny ogrodowej. Po przesunięciu jej dach się "rozsypie". Po trzecie nie można połączyć pom. 2.8 i 2.7 ponieważ ściana pomiędzy nimi podtrzymuje konstrukcję dachu i zapewnia sztywność całego domu. Zatem niestety, pozostałe zmiany zależne od tych elementów nie będą mogły być wprowadzone.

30.11.2012
skywoker

ok wiec przesuniecie sciany mozliwe nie jest.
bardziej natomiast zalezy mi na podpiwniczeniu,gdzie moglbym przeniesc 1.6 i 1.7.czy jest taka mozliwosc?

04.12.2012
Lipinscy_Domy

Podpiwniczyć dom zawsze można. Tylko raczej radzimy zostawić na parterze toaletę, bo to bardzo praktyczne. Można podpiwniczyć pomieszczenia 1.6, 1.7 i 1.8 a zejście do piwnicy zrobić poprzez schody umieszczone w 1.6, tylko wtedy trzeba wygospodarować toaletę np. z części pokoju 1.3. Można także podpiwniczyć część domu pod 1.1, 1.2, 1.3 i 1.4 a schody umieścić pod obecną klatką schodową. Wtedy toaleta 1.6 zostaje na miejscu, a 1.7 może służyć jako pomieszczenie na kosiarkę, meble ogrodowe etc. Zgodę z naszej strony na zmiany oczywiście Pan dostanie.

03.01.2013
tpa

Czy dobrze myślę, że ściana pomiędzy schodami a salonem jest ścianą nośną i nie można jej się pozbyć ?

08.01.2013
Lipinscy_Domy

Tak, jest to ściana nośna i w tej wersji raczej nie można się jej pozbyć, choć mamy wersję Essen III, gdzie zamiast ściany jest podciąg.

15.01.2013
Leszek

Witam. Mam prośbę do osób które są w trakcie budowy lub już wybudowali dom według tego projektu. Czy moglibyście podesłać kilka zdjęć jak wygląda dom w rzeczywistości. Jestem ciekawy jak prezentuje się na żywo. Mój mail to lechformella@wp.pl.
Pozdrawiam

03.02.2013
michał

Witam! jestem już po zamknięciu budynku (stan surowy zamknięty). Budynek wyróżnia się na tle innych i nie ma osoby, która by nie zwolniła aby obejrzeć dom. Widok z okna sypialni na górze mam na las o górę (super sprawa). Absolutnie nie pomniejszałem żadnego okna, a wręcz odwrotnie powiększyłem okna w dachu (połaciowe), rezultat - super! Na dole usunąłem ścianę między gabinetem i kuchnią przez co można wstawić duży stół i powstanie wyspa dzieląca obie powierzchnię, kuchnię i jadalnię. Powiększyłem nieco dolną łazienkę i kotłownię kosztem garazu - i w zupełności wystarcza. Duże okna nie są dzielone na trzy tylko na dwa i dzięki temu okno w górnej sypialni jest przesuwne - HS. Gdyby ktoś miał zdjęcia to proszę o przesłanie - również prześlę swoje: klisu1@wp.pl

07.04.2013
Michał

Witam. Jaką funkcję spełnia drugi komin (wentylacyjną ?) czy jest potrzebny jeśli dom byłby zrealizowany z rekuperacją ?

08.04.2013
Lipinscy_Domy

W projekcie jest już ujęta rekuperacja, a drugi komin to wentylacja garażu, który nie jest połączony z obiegiem powietrza rekuperacji.

10.05.2013
Michał

Realizuję ten projekt, na razie z jedną zmianą, wysunąłem garaż o 2 metry. Natomiast zatrzymałem się na etapie położenia isomuru. Zastanawiam się, jak państwo poradziliście sobie z położeniem instalacji poziomych w sytuacji, kiedy jest płyta fundamentowa zbrojona 10 cm, a na niej 5,5 cm wylewki. Odkurzacz centralny na pewno na parterze w podłodze odpada, bo się nie zmieszczą rury, a za cienka warstwa spowoduje, że będzie pękać wylewka. Podłogówka odpada bo się nie zmieści (potrzeba co najmniej 12 a najlepiej 15 cm i położonej w warstwie ocieplenia, które de facto trzeba by położyć na płycie od spodu ocieplonej, co jest bez sensu).
Nie wiem też czy rury instalacji wodnych, gazowych, kanalizacji poziomej (czasem trzeba coś przesunąć na budowie w podejściu i zalanie jej pod płytą na gotowo to uniemożliwi), oraz najlepiej prąd (często prąd w podłodze jest prowadzony, zwłaszcza kiedy ściany są z silki), co chyba w 5,5 cm warstwie wylewki jest nie do wykonania.
Pytanie do projektantów: czy jest możliwość zastosowania "tradycyjnego" podejścia, czyli wylewka na zagęszczonym bardzo dobrze ubitym piasku, na tym bardzo dobre ocieplenie np 15-20 cm najlepiej XPS, w nim poprowadzone wszystkie instalacje, można by wtedy zmienić grzanie na podłogówkę nawet, bez problemu dać odkurzacz centralny, a dzięki podłogówce efekt cieplny powinien być taki sam. Isomur w obu opcjach. Tylko jaką grubość styropianu i na jakiej wysokości w stosunku do Isomuru ją położyć ?
Szalenie istotne pytanie, przynajmniej dla mnie.

13.05.2013
Lipinscy_Domy

Aby poprowadzić instalacje w podłodze, trzeba zwiększyć grubość wylewki cementowej. Nie można wykonać podłogi, jak Pan proponował, czyli gruba warstwa styropianu na "chudziaku", a na to wylewka, ponieważ wtedy cała podłoga popęka, a poza tym powstaną mostki termiczne.

13.05.2013
Michał

To pomieszczenie ma teraz 2,60 m wysokości, jak podwyższymy wylewkę, to stanie się za niskie. Instalacje w podłodze musza być prowadzone, a prawie zawsze gdzieś się krzyżują na budowie. Pytanie jak ten problem rozwiązać można najlepiej ? Zastanawiam się nad podwyższeniem o 1 bloczek ściany, ale wtedy znowu rozsypie się kwestia schodów, które nie bardzo można przerobić ze względu na otwór i bliskość drzwi. Może bylby jakiś pomysł na to ?

06.08.2013
Yaro

Tez mamy ten sam problem, tzn wjazd na dzialke od strony poludniowej. Jednak latwo rozwiazalismy ten problem. Jesli ustawimy dom wejsciem do wschodu, wszystkie pomieszczenia przeszklone znajda sie po stronie poludniowej, czyli tak jak trzeba. Powstanie jednak problem z wjazdem do garazu. Wystarczy jednak prosty zabieg aby wszystko pasowalo. Wystarczy wysunac garaz z budynku na tyle aby brama wjazdowa mogla zostac usytuowana od strony poludniowej. A nastepnie ustawic wejscie do domu oraz podjazd garazowy na wspolnym podjezdzie. zabieg ten nie zmienia zadnych scian nosnych a jedyna zmiana polega na wyciagnieciu garazu. Przy okazji zyskujemy ok 18m kw powierzchni garazowej, ktora przyda sie np na spizarnie lub graciarnie/warsztat. Jesli sie da to pozniej zamieszcze zdjecia jak wyglada nasze rozwiazanie :)

07.08.2013
Yaro

Ponizej zamieszczam link do pogladowego rzutu "naszej" wersji tego projektu:
https://lh4.googleusercontent.com/-9BnivAqqCCQ/UgGeuk4G5CI/AAAAAAAAIGg/Ks3kXEal8U8/w1213-h729-no/zmniejszony+garaz+%252B+wejscie+od+wschodu+%252B+podjazd.jpg

Glowne zmiany:
- poszerzony garaz oraz przeniesiony wjazd do garazu na strone poludniowa
- utworzenie dodatkowych pomieszczen w przestrzeni garazowej ( spizarnia + warsztat)
- poszerzony salon o okolo 2m (dodatkowa przestrzen na jadalnie)
- wspolny podjazd dla wejscia oraz bramy garazowej
- dom zyskal ok 28m2 powierzchni uzytkowej na parterze. (18m2 w garazu i 10m w salonie)


Pytanie do architektow:
- czy sciane nosna pomiedzy salonem a schodami mozna zastapic belka, dzwigarem ew filarem ?
- czy "wydluzenie" salonu o dodatkowe ~2m bedzie wymagalo zastosowania dodkowych wspornikow w postaci belki lub kolumn?
- czy "wydluzenie" garazu o dodatkowe ~3m bedzie wymagalo zastosowania dodkowych wspornikow w postaci belki lub kolumn?

Dodatkowo zamieszczam link do albumu w ktorym znajduja sie rysunki innych rozwian projektu Essen DCP214.. (takie nasze bazgroly, moze sie komus przydadza :)



07.08.2013
Yaro

Link do albumu:
https://plus.google.com/photos/106496433821069584028/albums/5909177269178064449?banner=pwa

27.09.2013
N.

Czy w tym projekcie, np. w ramach adaptacji, będziecie mogli Państwo zwiększyć wysokość kondygnacji np. do 290cm?

07.10.2013
Lipinscy_Domy

Podwyższenie wysokości kondygnacji parteru w tym domu będzie raczej trudne, ponieważ przy zwiększeniu o 30 cm trzeba dodać dwa dodatkowe stopnie w schodach i w obecnej postaci się one nie zmieszczą. Można jednak przesunąć drzwi do pokoju 2.4. Jeśli to Państwu nie przeszkadza, to zmiany może wprowadzić lokalny architekt w ramach adaptacji lub nasze biuro na zamówienie - za dodatkową opłatą. Prosimy wtedy o kontakt bezpośredni.

02.04.2014
Witold

Witam, Zastanawiałem się, czy w tym projekcie jest możliwość poszerzenia garażu bez powiększania pozostałych wymiarów budynku. Mam na myśli wysunięcie bocznej ściany garażu w bok poza oryginalną bryłę budynku i zastosowanie belki, na której podparta byłaby boczna ściana budynku nad garażem. Garaż w oryginalnym projekcie jest jednym z węższych garaży dustanowiskowych jakie widziałem. W swoim domu chciałbym mieć garaż o szerokosci 6,5-7 m. Pozostałe rozwiązania w projekcie bardzo nam się podobają

09.04.2014
Lipinscy_Domy

do Witolda: Jest taka możliwość, aczkolwiek wiąże się to z bardzo dużą ingerencją w konstrukcję budynku i jego wygląd zewnętrzny.
Na pewno konieczne będzie zwiększenie grubości stropu do 30cm. Jeżeli wysuwamy tylko garaż to zapewne pojawi się belka stalowa niosąca kondygnację powyżej. Z dachem raczej nie będzie problemów.

13.08.2014
iwonka_k

Witam. Mam kilka pytań dotyczących tego projektu. Czy jest możliwość poszerzenia budynku od strony garażu o 0,5 m, a od strony kuchni i gabinetu o 1 m ? Jaka jest powierzchnia dachu ? Zależy mi na ogrzewaniu podłogowym oraz piecu na paliwo stałe. Czy jest możliwość dostosowania tego projektu do takich rozwiązań. Chciałabym stworzyć na parterze przestrzeń otwartą. Na pewno zlikwiduję ściankę między kuchnią a schodami, chciałabym też ścianę nośną między salonem a komunikacją zamienić na filar. Czy jest taka możliwość? Czy na piętrze zamiast okna można wstawić drzwi aby nad garażem mieć taras? Plan zagospodarowania przestrzennego nie pozwala mieć płaskiego dachu więc takie rozwiązanie byłoby wskazane. Projekt bardzo podoba mi się z zewnątrz, mieści się na mojej działce i ma garaż dwustanowiskowy co jest dla mnie bardzo ważne oraz prawie spełnia warunki zagospodarowania przestrzennego (oprócz płaskiego dachu nad garażem).

14.08.2014
Lipinscy_Domy

Poszerzenie budynku wymaga poważnych zmian projektowych ze względu na rozpiętości stropu ale jest wykonalne. Powierzchnia brutto dachu krytego dachówką to 113,5 m2, dachu krytego blachą tytanowo-cynkową 11,00 m2, natomiast dachu krytego papą (garaż) to 16,00 m2. Ogrzewanie podłogowe jest zaprojektowane w łazienkach. Kotłownia wymagałaby powiększenia dla zastosowania pieca na paliwo stałe. Można zastąpić ścianę nośną filarem i podciągiem. Powierzchnię nad garażem można zaadaptować jako taras. Są to zmiany dość obszerne - zapraszamy do kontaktu na biuro@lipinscy.pl w celu uzyskania szczegółów dotyczących ich wprowadzenia.

30.11.2014
Rafał

Witam
Chciałbym wprowadzic kilka zmian na etapie projektu adaptacji:
- zmiana kąta nachylania połaci do 41 st + podniesienie ścian kolankowych o 0,25 m
- podniesienie poziomu parteru do +1,4 m względem terenu przed wejściem
- podniesienie poziomu garażu do +0,8 m względem terenu - stopnie w garażu
- powiekszenie pokoju dziennego poprzez wydłużenie - ściana z przeszkleniem przesunieta o 0,6 m
- powiększenie kotłowni kosztem łazienki
Mam też pytanie odnośnie materiałów i rozwiązań - projekt ma zapewne już kilka lat i czy przyjęte w nim rozwiązania nie są już przestarzałe?
Czy możliwe jest zastosowanie pieca gazowego kondensacyjny + dopdatkowo solary na ciepłą wodę użytkową?

01.12.2014
Lipinscy_Domy

Można wprowadzić proponowane zmiany. Materiały spełniają wszystkie aktualne normy, ale można zastosować alternatywy. Można również zmienić system ogrzewania. W celu uzyskania szczegółów prosimy o kontakt: biuro@lipinscy.pl

08.03.2017
Leszek

Witam
Wybudowałem dom według projektu Essen DCP214 - postanowiłem opisać całe to przedsięwzięcie! :)
Wszystko znajdziecie tutaj :
http://budowacdom.blogspot.com/2017/02/zaczynamy-budowe.html
Pozdrawiam

Pow. zabudowy 140.85m2
Powierzchnia netto 212.31m2
Kąt nachylenia dachu 40 °
Min. szerokość działki 20.3m x 23.4m
Wys. kalenicy 8.06m
Cena projektu: 3670 zł3370 zł

Tampa II

DCP317a150.4m2

Powierzchnia parter149.13 m2

Powierzchnia poddasze35.84 m2

+34.57m² garaż +4.78m² strych
07.01.2014
Kara

Fajny projekt tylko troszkę dla mnie za szeroki. Czy można zmniejszyć garaż do jednostanowiskowego? Ile węższy byłby wtedy dom?

09.01.2014
Lipinscy_Domy

Przy jednostanowiskowym garażu dom będzie o ok. 2,5 m węższy.

28.02.2014
Mariusz E

Witam potrzebuje coś takiego ale jest problem bo mamy 3 dzieci i pytanie czy można na poddaszu zrobić 3 małe pokoje

14.03.2014
Lipinscy_Domy

Można by było, ale wymagałoby to przynajmniej zmiany kąta nachylenia dachu (40 st.) lub/i podwyższenia ścianki kolankowej, co mogłoby niestety niezbyt korzystnie wpłynąć na wygląd zewnętrzny domu.

24.03.2014
Ania

Witam.
Czy w tym projekcie można zaprojektować kotłownię w innym miejscu.
Może da rade doprojektować pomieszczenie z tyłu za garażem.

24.03.2014
Witek

Też chciałbym ten projekt z kotlownią w innym miejscu bo w tym miejscu z przodu wydaje sie dziwnym pomysłem tam powinna być kuchnia a kotłownia przy garażu wiec co z tym mozna zrobić ? Czy jest jakieś wyjście .

31.03.2014
Lipinscy_Domy

W przypadku zaprojektowania kotłowni za garażem, trzeba będzie wydłużyć garaż o : minimum 90 cm (po 45 do przodu i do tyłu) dla kotłowni gazowej lub z pompą ciepła i o min 120 cm (po 60 cm) dla kotłowni na paliwo stałe. Długość w garażu na samochody będzie 540 cm.
Ładniej będzie z mniejszym garażem ze względu na dach. Będzie on wyższy, ale im większa pozostanie różnica wysokości między dachem domu, a garażu tym lepiej.

04.04.2014
dora 820

Witam śliczny dom ale duży. Poszukuje takiego ładnego nowoczesnego projektu może być bez garażu ale do ok 90 m.

07.04.2014
Lipinscy_Domy

Proszę zobaczyć projekt Lisse LMB106, Lancaster DCB104MC, Franklin DCB101.

19.09.2017
Lipinscy_Domy

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do grupy dedykowanej projektowi Tampa na Facebooku:
https://www.facebook.com/groups/1488319147910879/about/

Pow. zabudowy 189.13m2
Powierzchnia netto 214.79m2
Kąt nachylenia dachu 35 °
Min. szerokość działki 27.7m x 21.3m
Wys. kalenicy 7.34m
Cena projektu: 4170 zł3870 zł

Ajaccio IV

DCP282180.23m2

Powierzchnia parter164.17 m2

Powierzchnia poddasze54.97 m2

+34.06m² garaż +4.85m² kotłownia +9.38m² strych
05.12.2011
Zyta

Ten dom wygląda wg mnie cudownie, ma bardzo przejrzyście podzielone strefy - dzienną i prywatną. Podoba mi się usytuowanie kuchni w centralnej części parteru.

09.12.2011
ewa

Przepieknie prezentuje się to przeszklenie od frontu elewacji!

09.01.2012
Renata_Lewandowska

Piękny projekt, wg mnie najlepszy jaki tu widziałam. Mój mąż na pewno doceni duży garaż :)

17.01.2012
Iwona Rakowska

Salon z antresolą - marzenie... Piękny dom, funkcjonalny. Wszystkim z rodziny się podoba.

26.01.2012
Miłosz

Jestem ciekaw jak ta antresola prezentowałaby się na żywo. Duże okna zapewnią światło słoneczne w salonie.

09.02.2012
Karina

Czy jest możliwość zrobienia antresoli nad salonem i podwyższyć parter do 2,80 żeby nie przytłaczał?

10.02.2012
Lipinscy_Domy

Salon właśnie jest wysoki - aż po sam dach. Natomiast w pozostałej części można oczywiście zmienić wysokość pomieszczeń - taką zmianę może nanieść na projekt każdy uprawniony architekt w ramach adaptacji.

24.03.2012
Maria

Czy jest możliwość zamknięcia pustki nad salonem oraz przesunięcia okna w salonie i na poddaszu na środek ściany frontowej? Okno na poddaszu zapewne musiałoby być dopasowane do linii dachu.

15.11.2012
Wtk

Czy ten domek nadaje się na działkę z wjazdem od zachodu?

16.11.2012
Lipinscy_Domy

Będzie się znakomicie nadawał w odbiciu lustrzanym.

01.02.2013
Zosia C

Dom jak marzenie :) Brakuje mi tu tylko sypialni z oddzielną łazienką :)

13.02.2013
JarekJ.

A czy można ten projekt przerobić na wjazd od wschodu?

14.02.2013
Lipinscy_Domy

Ten projekt nadaje się także na działki z wjazdem od wschodu - wówczas zadaszony taras wychodzi na południe, co będzie bardzo korzystne, a salon także będzie dobrze doświetlony. Natomiast, jeśli zależy Panu na położeniu tego domu tarasem na stronę zachodnią, to można zmienić wjazd do garażu od strony bocznej, a wejście do domu byłoby z lewej strony.

08.03.2013
alalo

Prosimy o wizualizacje wnętrz. Żadna z wersji Ajjaccio jeszcze wizualizacji nie posiada.

03.01.2014
Atlanta

Witam, przepiękny projekt, z zewnątrz idealny, jednak jeśli chodzi o wnętrze, mam kilka pytań: czy można "pomniejszyć" projekt o pokoje nr 1.7 i 1.9 (a tym samym zlikwidowany by został schowek - 1.8), zamienić miejscami jadalnię z kuchnią i otworzyć kuchnię na salon? i ostatnie pytanie - zawsze podobały mi się schody otwarte na salon, czy w tym projekcie jest możliwa taka zmiana? Pozdrawiam,

08.01.2014
Lipinscy_Domy

Jest możliwe wprowadzenie takich zmian.

08.01.2014
Atlanta

Dziękuję za odpowiedź :) i cieszę się, że można takie zmiany wprowadzić.
Pozdrawiam

13.03.2014
kojko

Witam, zauroczył mnie ten projekt, jednak potrzebuję niewielkiego domu z poddaszem. Czy jest możliwość skrócenia domu o część sypialną ( zaraz za schodami) i umieszczenie trzech niedużych sypialni na poddaszu poprzez np podniesienie ścianki kolankowej nad garażem?

18.03.2014
Mania

Witam, czy można poszerzyć garaż o 2,5 m za kotłownią (tak do końca schodów), i czy wówczas w miejscu strychu na poddaszu można zrobić pokój? Jaka byłaby jego powierzchnia? Pozdrawiam.

29.03.2014
Lipińscy - Domy

Garaż można poszerzyć czy raczej wydłużyć aż do końca schodów. Zrównają się wtedy wysokości dachów, tego nad domem z tym nad garażem. Pokój nad garażem będzie miał około 18m2 pow. użytkowej.

29.03.2014
Lipinscy_Domy

W odpowiedzi na komentarz kojko - można tak zrobić ale to już będzie zupełnie inny dom. Proszę o kontakt z biurem na biuro@lipinscy.pl , przygotujemy ofertę.

25.04.2014
luba

Witam ! To już czwarty projekt typu Ajaccio, a kuchnia i jadalnia dalej na tym samym miejscu. Jesteśmy z mężem zdecydowani na ten projekt ale chcielibyśmy zamienić te pomieszczenia miejscami tak żeby jadalnia była otwarta na salon. Czy jest taka możliwość, bo z tego co widzę ściana między 1.2 i 1.3 jest ścianą nośną?

28.04.2014
Lipinscy_Domy

Można wprowadzić taką zmianę, a w miejscu ściany nośnej zastosować podciąg. Konstruktor musi przeliczyć na ile warto otworzyć się na salon, żeby nie przesadzić z wielkością tego podciągu.

29.04.2014
llop

fantastyczny projekt! mozna prosic o wizualizacje wnetrz

30.04.2014
Lipinscy_Domy

Wizualizacje są zrobione na razie tylko do wersji drugiej - Ajaccio II.

05.05.2014
Mariusz

Witam
Czy jest wersja projektu Ajaccio IV z częściowym podpiwniczeniem?
A jeśli brak, to czy podpiwniczenie można zlokalizować pod częścią garażową?

20.05.2014
Lipinscy_Domy

Nie mamy takiej wersji, ale jest możliwość wykonania podpiwniczenia pod garażem. Należy koniecznie sprawdzić warunki gruntowe na działce i wysokość wód gruntowych. Piwnica będzie głęboka, bez doświetlenia. Schody mogą być umieszczone na zewnątrz lub w miejscu kotłowni i pom. gospodarczego - wówczas kotłownia w piwnicy.

03.06.2014
Ola

witam
wjazd naszej dzialki znajduje się centralnie na południowym zachodzie , w którą stronę najlepiej ustawić jadalnię z kuchnią ? na południowo wschodniej stronie czy pólnocno zachodniej ??? P4AC

09.06.2014
Lipinscy_Domy

Wydaje się, że korzystniej by było, aby narożnik salonu wychodził na południe, a okna elewacji kuchenno-jadalnej na południowy-wschód. W drugim przypadku na południe skierowany jest garaż i tu chyba trochę szkoda by było światła i nasłonecznienia. Dodatkowo taras od południowego wschodu ma dużo zalet, ponieważ korzysta się z niego głównie w lecie i to raczej po południu, więc nie jest już bezpośrednio nasłoneczniony. Podobnie kuchnia po stronie wschodniej lepiej się sprawdza. Taki układ, czyli lustrzane odbicie, w tym przypadku wydaje się być korzystniejszy. Wszystko jednak zależy od upodobań mieszkańców.

07.11.2014
Monika

Bardzo proszę osoby, które zajęły się realizacją budowy ze zmianami, lub niekoniecznie o kontakt na adres mailowy: emklosinska@gmail.com
Chciałabym zadać kilka pytań.

01.04.2015
ozez

Witam,
Czy pomieszczenie 2.8 na strychu można wykorzystać jako powierzchnię użytkową? Oraz jakie zmiany wprowadzić by schody otworzyć na salon? Dziękuję i pozdrawiam

02.04.2015
Lipinscy_Domy

Można przenieść schody do salonu i zaadaptować pomieszczenie 2.8. Szczegóły: biuro@lipinscy.pl

22.07.2015
queen.of.gsm

Dzień dobry, chciałabym się dowiedzieć jaką powierzchnię ma dach tego domu, czy ma ktoś takie informacje?

23.07.2015
Lipinscy_Domy

My mamy. ;-)
Powierzchnia dachu to 361,5 mkw.

28.10.2016
Lipinscy_Domy

Wszystkich zainteresowanych budową tego domu zapraszamy do grupy na Facebooku:
https://www.facebook.com/groups/1191839164241564/

Pow. zabudowy 212m2
Powierzchnia netto 286.26m2
Kąt nachylenia dachu 35 °
Min. szerokość działki 23.7m x 26.6m
Wys. kalenicy 7.39m
Cena projektu: 4770 zł

Imperia III

DCP286b195.23m2

Powierzchnia parter114.39 m2

Powierzchnia piętro99.45 m2

+18.61m² garaż
17.08.2015
Mariusz Malczuk

Z domami na wąskich działkach zawsze jest problem. Przeważnie nie wyglądają one zbyt ciekawie. Ten jednak jest inny. Ponadto podoba mi się bardzo układ funkcjonalny.

29.08.2015
Julia Jońska

Ładny i przestronny dom. Moją uwagę zwróciły jeszcze koszty ogrzewania. Są bardzo niskie. Czy na pewno nie ma tam błędu?

31.08.2015
Lipinscy_Domy

Nie ma błędu. ;-)

08.09.2015
efka

Czy jest możliwość budowy tego domu na działce o szerokości 18m?

09.09.2015
Lipinscy_Domy

Tak. Wystarczy zmiejszyć taras.

17.02.2016
Natea

Po pierwsze muszę to napisać :) dom jest przepiękny. Obserwuję go już od 2 miesięcy i nie znalazłam innego, który by aż tak odpowiadał mojemu marzeniu :)
Chciałabym dowiedzieć się czy jest możliwość usunięcia garażu i wyrównania, bądź powiększenia wiatrołapu.
Kolejną sprawą jest podpiwniczenie, czy jest możliwe ?
Co z pomieszczeniem na przeciwko 2.2 (jest użytkowe?)

17.02.2016
Lipinscy_Domy

Cieszymy się ogromnie, że dom się tak podoba. ;-)

Można zlikwidować garaż i powiększyć wiatrołap.
Można podpiwniczyć dom.
Na przeciwko 2.2 jest pustka nad jadalnią - nie ma stropu.

Szczegóły zmian: biuro@lipinscy.pl

20.03.2018
Yoanna

Jestem zainteresowana tym projektem. Jednak działka ma długości 26,93m czy jest możliwości dopasowania projektu do tęgi wymiaru działki?

20.03.2018
Zainteresowany

Chciałbym wiedzieć czy jest możliwość przeniesienia pieca gazowego do wygospodarowanej powierzchni z wiatrołapu. A w miejscu pomieszczenia gospodarczego - 1.6 zrobienie łazienki. ?? I czy można powiększyć okna w pomieszczeniu 2.7? + przesunięcie ścianki działowej z pokojem 2.6?

21.03.2018
Lipińscy Domy

Wszystkie zmiany może wprowadzić lokalny architekt - wydamy bezpłatną zgodę.

21.03.2018
Lipińscy Domy

Mamy wersję z obróconym garażem - Imperia II.

Pow. zabudowy 150.23m2
Powierzchnia netto 218.46m2
Kąt nachylenia dachu 30 °
Min. szerokość działki 18.6m x 28.7m
Wys. kalenicy 8.87m
Cena projektu: 4870 zł

Merano II

DCB66b110.34m2

Powierzchnia parter149.74 m2

+30.38m² garaż +9.02m² kotłownia
25.09.2012
Tomasz Korad

Świetny projekt, idealny, kłopot w tym, że ja mam działkę szerokości 20,5 metra. Może jest jakaś inna wersja tego projektu albo da się go przystosować do tej szerokości?

05.11.2012
Kasia Kamil

Czy jest możliwość adaptacji poddasza w tym projekcie?

07.11.2012
Lipinscy_Domy

Niestety, nie ma takiej możliwości - konstrukcja dachu to wiązary kratowe, które nie zostawiają tam zbyt wiele miejsca na poruszanie się. Ewentualnie można wykorzystać tą powierzchnię na stryszek gospodarczy dostępny za pomocą schodów składanych, chowanych w suficie.

12.02.2013
kondzio28

czy jest dostępna wersja odbicia lustrzanego

14.02.2013
Lipinscy_Domy

Już jest włączona. Dziękujemy za informację :-)

16.02.2013
kondzio28

Witam proszę jeszcze o informacje jaka jest powierzchnia dachu

11.03.2013
Lipinscy_Domy

Powierzchnia dachu wynosi 262 m2.

Pow. zabudowy 189.09m2
Powierzchnia netto 149.74m2
Kąt nachylenia dachu 26 °
Min. szerokość działki 23.6m x 24m
Wys. kalenicy 6.67m
Cena projektu: 3470 zł

Chester

DCP293125.07m2

Powierzchnia parter75.82 m2

Powierzchnia piętro71.7 m2

+17.21m² garaż +5.24m² kotłownia
07.05.2012
Sabina T.

Bardzo lubię projekty z antresolą - bardzo mi się marzy :) Jedyne co bym zmieniła to kuchnia - bardziej otworzyłabym ją na salon.

06.06.2012
beata

śliczny projekt, nieduży a mieści dużą antresolę ::))
chętnie zakupiłabym go,ale nie mam zgody na piętrowy,
chciałabym, aby był z poddaszem, ale antresola taka jak jest z takimi pięknymi oknami :(

07.08.2012

Wszystko ok ale jak jest rozwiazany problem śniegu na dachu-trzeba machac łopata,a te wysokie okna tez beda mordega by je umyć?

23.10.2012
Ania

B: bez przesady, przecież okna myję sie kilka razy w roku maksymalnie :)

24.11.2012
D K

Mam taki dom i nie mam problemu z myciem okien

04.01.2013
Pailina Biedacha/ P

Czy mozna zainstalowac w salonie narozny kominek tradycyjny i jakie wymiary ma balkon bo wydaje sie malutki, bez mozliwosci wstawienia nawet krzesla ?

08.01.2013
Lipinscy_Domy

Balkon ma w świetle balustrad 106 cm.
Kominek można usytuować w narożu, ale zajmie on na pewno więcej miejsca.

23.02.2013
Ola

brakuje mi spiżarki.
Czy dom można podpiwniczyć?

03.03.2013
mazi

Czy istnieje możliwość zrobienia kuchnia połączonej z salonem i jak by to wyglądało?

03.03.2013
mazi

I proszę mi powiedzieć czemu ten domek nie jest objęty dopłata?

11.03.2013
Lipińscy Domy

Na spiżarkę można przeznaczyć pom.1.5. Dom można podpiwniczyć.

13.03.2013
Lipinscy_Domy

Jego zapotrzebowanie na energię jest wyższe od wymaganego w programie dopłat NFOŚIGW NF40.

14.03.2013
Lipinscy_Domy

Teoretycznie można - np: zrobić większy podciąg, ale praktycznie szkoda tej ściany, na której można umieścić i kominek, i telewizor.

23.03.2013
Krzysiek

Czy nad pokojem dziennym można wykonać strop? A na piętrze potraktować tą przestrzeń jako otwarte pomieszczenie np. do zabawy dla dzieci?

26.03.2013
Lipinscy_Domy

Można, tylko trzeba będzie zrezygnować z dużego okna w salonie i zmieni się wygląd od strony ogrodu.

29.06.2013
Łuki

Bardzo interesujący projekt.
Tylko czy elewacja w rzeczywiści również jest w tak żywych kolorach?? Dom jest kryty jakimś tynkiem strukturalnym??

03.07.2013
Lipinscy_Domy

Na rynku dostępne są zarówno tynki jak i farby, których producenci gwarantują szeroki wybór kolorów, jak i wieloletnie utrzymanie ich intensywności. Nie ma więc obaw o możliwości, pytanie jest tylko jak zawsze o cenę, ponieważ im więcej pigmentu i zabezpieczeń przed wyblaknięciem, tym wyższa jest cena.

22.10.2013
Hania

Witam,

Czy istnieje możliwość wygospodarowania gdzieś na dole jakiegoś pokoju ok 12-15m2 bardzo mi na tym zależy(pokój dla rodziców)

24.10.2013
Lipinscy_Domy

Dodatkowy pokój można zrobić zamiast garażu, kotłownię przenieść na stronę frontową, a pokój od strony ogrodu. Do pokoju można wtedy wchodzić w miejscu korytarzyka 1.5 (albo zamienić 1.5 z 1.6). Zmianę taką można wprowadzić w ramach adaptacji projektu przez lokalnego architekta.

03.11.2013
piotrek

Witam,
Czy można prosić o sugestię producenta jeśli chodzi o te wysokie okna i drzwi?
Pozdrawiam.

05.11.2013
Lipinscy_Domy

W zakresie stolarki okiennej współpracujemy z firmą Oknoplast oraz Rehau. Kontakt do tych firm można znaleźć tu: http://lipinscy-projekty.pl/partnerzy/

08.01.2014
Marcin

Czy istnieje mozliwość zwiększenia kąta nachylenia dachu np. do 2 stopni?

14.01.2014
marckas

Witam,
Czy możliwe jest wykonanie podpiwniczenia - gdzie wówczas zejście. Czy kosztem kotłowni można zrobić garaż na dwa samochody?(nawet wydłużając go nieco). Wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła - jak przewidziano rozprowadzenie przewodów -wg przekroju wysokość kondygnacj to 2,68 - czyli raczej wszystko będzie widoczne - chyba że starcza 18 cm aby je ukryć. W katalogu wyczytałem że domy energooszczędne stawiane są na płycie - dlaczego?(koszty wykonania). Takie zmiany w projekcie wprowadzacie Wy podczas zakupu czy trzeba samemu adoptować projekt na podstawie Waszego opracowania. Wprowadzenie podpiwniczenia wpłynie istotnie na konstrukcję

15.01.2014
Lipinscy_Domy

Schody do piwnicy najkorzystniej jest umieszczać pod górnym biegiem schodów- taka opcja w tym wypadku niestety powoduje, że wejście do piwnicy jest w salonie. Gdyby szukać innej lokalizacji trzeba by ją wygospodarować kosztem innych pomieszczeń, a nie bardzo jest tutaj gdzie to zrobić.
Przewody instalacji rekuperacji biegną w narożach pomieszczeń i są obudowywane w systemie ścianek kartonowo-gipsowych i to jest widoczne. Ten problem jest tylko na poddaszu, ponieważ w parterze przewody ukrywane są w stropie. Problem jest wówczas, gdy chciałoby się skorzystać z programu dofinansowania NFOŚiGW, ponieważ wówczas wymagane są spore docieplenia przewodów i trzeba by ten projekt do tego rozwiązania dostosowywać.
Płyta fundamentowa jest najlepszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o likwidację mostków termicznych i izolację podłogi. W naszych projektach w większości przypadków (w tym projekcie też) proponujemy zastosowanie "prawie" tradycyjnych fundamentów, które różnie się tym, że izolujemy ściany fundamentowe specjalnymi bloczkami cokołowymi, pod podłogą jest 20 lub 30 cm ocieplenia, a całość pokrywa 10 cm płyta ściągająca, na którą wykonuje się posadzki.
Zmiany możemy wprowadzić. W sprawie wyceny prosimy o kontakt mailowy biuro@lipinscy.pl

15.01.2014
Lipinscy_Domy

Jest taka możliwość.

16.01.2014
Andrzej2010

Przy takim nachyleniu dachu - śnieg będzie zalegał na nim - to jest pewne + opad deszczu - i nieszczęście gotowe . Znam to z autopsji mimo , że mam dach o nachyleniu 12 stopni .

20.01.2014
marckas

Co masz na myśli. Płaski dach nie powinien być problemem przy dobrze wykonanej izolacji. Konstrukcyjnie śnieg jest uwzględniany w obliczeniach.

20.01.2014
marckas

Płyta ściągająca połączona jest ze ścianami fundamentowymi?Wejście do piwnicy z salonu to totalna porażka. Proponowałbym kosztem pomieszczenia 1.5 załamane pod scody w salonie. Likwidując kotłownię kosztem garażu na dwa samochody (tunelowe) trzeba wydłużać budynek, lub można było by wyrównać fasadę?

21.01.2014
Lipinscy_Domy

Na płaskim dachu śnieg będzie zalegał i jest to uwzględnione w obliczeniach. Natomiast można go prostu odśnieżyć.

21.01.2014
Lipinscy_Domy

Gdyby była piwnica, najlepiej wykonać płytę fundamentową i na niej prowadzić ściany piwnicy.
Owszem, wejście do piwnicy z salonu to porażka. Gdyby chcieć wchodzić na schody w pom.1.5 i schodzić w salonie, to trzeba by było zabudować zejście ścianką, czyli pomniejszyć optycznie salon. Jest to jednak najrozsądniejsze rozwiązanie.
Można wykonać taki garaż w opisany sposób (likwidacja kotłowni i wyrównanie fasady z przodu i z tyłu). W świetle miałby wówczas jakieś 10,15 m, czyli da się zaparkować dwa samochody jeden za drugiem.

29.05.2014
budowlaniec

Projekt ładny, ciekawy ale niestety bardzo drogi w wykonaniu, właśnie go budujemy.

03.07.2014
Monika

bardzo prosze o kontakt do Pana. My tez chcemy ten projekt budowac. chetnie porozmawialabym z Panem/Pania . Podaje meila do mnie mmm4@o2.pl. Bardzo prosze o kontakt. M onika

24.07.2014
marcin

witam
prosze o podanie kosztow zakupu sredniej klasy okien

24.07.2014
Lipinscy_Domy

W sprawie kosztu okien proponujemy zwrócić się do firmy która zajmuje się oknami np.Oknoplastu.
My możemy udostępnić zestawienie stolarki. Zapraszamy do kontaktu: biuro@lipinscy.pl

19.08.2014
Majka

Czy jest możliwość "wydłużenia" domu o 1,5 m. powiększając tym samym salon? Chciałabym pomiędzy kuchnią a salonem zrobić drzwi francuskie. Automatycznie powiększyłby się pokój na górze. Zamiast balkonu na pietrze wolałabym loggie.

Czy takie zmiany są możliwe?

20.08.2014
Lipinscy_Domy

Wprowadzenie tych zmian jest możliwe. Zapraszamy do kontaktu bezpośredniego w celu przygotowania wyceny: biuro@lipinscy.pl

28.02.2016
asza

Czy istnieje możliwość "zwężenia" domu, aby zmieścił się na działkę o szerokości 18m?

04.03.2016
Lipinscy_Domy

Można zlikwidować okna w 2.5 i 2.6 i wprowadzić zmianę szerokości lub ścian zewnętrznych. Szczegóły: biuro@lipinscy.pl

Pow. zabudowy 117.1m2
Powierzchnia netto 153.29m2
Kąt nachylenia dachu 1.2 °
Min. szerokość działki 19.3m x 19.4m
Wys. kalenicy 6.99m
Cena projektu: 3470 zł3170 zł

Lincoln

LMP347147.82m2

Powierzchnia parter84.54 m2

Powierzchnia piętro88.82 m2

+17.57m² garaż +7.97m² kotłownia
26.10.2016
Michal

nowoczesna stodoła. podoba mi sie, chociaz jestem w mniejszosci. ale po co wydawac kase na skomplikownay dach?

Pow. zabudowy 114.29m2
Powierzchnia netto 173.36m2
Kąt nachylenia dachu 30 °
Min. szerokość działki 14.9m x 26.8m
Wys. kalenicy 8.38m
Cena projektu: 3390 zł3090 zł

Livorno

LMP335152.58m2

Powierzchnia parter106.5 m2

Powierzchnia poddasze73.18 m2

+19.48m² garaż +7.62m² kotłownia
07.12.2014
Katarzyna K

Wspaniały duży dom, a przy tym nie przesadzony! :) Podoba mi się!

27.02.2015
Darek

Kiedy Państwo podadzą zapotrzebowanie energetyczne i szacunkowe koszty ogrzewania

03.03.2015
Lipinscy_Domy

Projekt jest w trakcie opracowywania. Uzupełnimy te dane jak projekt znajdzie swojego pierwszego inwestora.

15.03.2016
Igor

gdzie można obejrzeć układ z wymiarami pomieszczeń?

16.03.2016
Lipinscy_Domy

Prosimy o kontakt: biuro@lipinscy.pl

11.12.2017
Roxa

Witam jaka jest powierzchnia dachu tego domu?

12.12.2017
Lipinscy_Domy

Powierzchnia dachu brutto to 253m2

Pow. zabudowy 140.96m2
Powierzchnia netto 215.98m2
Kąt nachylenia dachu 35 °
Min. szerokość działki 20.6m x 23.6m
Wys. kalenicy 8.62m
Cena projektu: 3890 zł

Lipińscy Domy, projekty domów WT 2021

Prezentujemy kolekcję dla Inwestorów planujących budowę dopiero za jakiś czas, a już teraz szukających energooszczędnego projektu oraz dla Inwestorów, którzy chcą żeby ich dom „wyprzedzał” aktualne warunki techniczne swoją energooszczędnością – zebrane są tu najbardziej przyszłościowe propozycje czyli domy zgodne z WT2021. Mamy zarówno projekty parterowe, jak i piętrowe czy z poddaszem użytkowym, zróżnicowane również pod kątem stylistyki oraz metrażu.

W wielu naszych projektach stosujemy nowoczesne, proekologiczne i energooszczędne rozwiązania takie jak rekuperacja, panele solarne, fotowoltaika, pompy ciepła, które wykorzystują min. energię odnawialną. Minimalizują one straty ciepła i ograniczają negatywny wpływ budownictwa na środowisko. Optymalne są projekty o zwartej bryle, które zmniejszają ryzyko wystąpienia mostków cieplnych.

GRUPA PROJEKTÓW WT2021

Są to domy, które dla przyjętych w projekcie teoretycznych warunków, spełniają wytyczne na rok 2021 wynikające z Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Każdorazowo charakterystyka energetyczna wymaga, podobnie jak sam projekt, weryfikacji do lokalnych warunków, czyli tzw. adaptacji, która potwierdzi wielkość parametru EP.


Zmiany w prawie budowlanym wprowadzane są stopniowo od roku 2014, przez 2017, aż do ostatecznych obostrzeń w 2021 roku. Wszystkie opisywane wartości i parametry WT2021 dotyczą budynków, dla których pozwolenie na budowę zostanie wydane od dnia 1. stycznia 2021 roku, ale także tych, które wtedy będą modernizowane czy rozbudowywane.

ZMIANY TECHNICZNE DLA WT2021

Ważną wartością w przypadku tych zmian jest EP (energia pierwotna, której jednostką jest kWh/m²rok) - współczynnik określający roczne zapotrzebowanie na nieodnawialną energię pierwotną do ogrzewania, wentylacji, chłodzenia oraz przygotowania ciepłej wody użytkowej czyli upraszczając jest to teoretyczna wartość określająca wpływ domu na środowisko naturalne. Istotne są także współczynniki przenikana ciepła dla przegród budowlanych U (W/m²K), które określają jak dużo ciepła tracimy przez przegrody takie jak ściany zewnętrzne i okna. Im niższe są opisane współczynniki tym dom jest bardziej energooszczędny i ekologiczny.

Od 2014 roku dopuszczalne EP wynosiło 120 kWh/m²rok, aktualnie od 2017 wynosi 95 kWh/m²rok, a od 2021 będzie to tylko 70 kWh/m²rok.

Współczynnik przenikania ciepła ścian zewnętrznych U od 2014 roku wynosił maksymalnie 0,25 W/(m²K), aktualnie czyli od 2017 roku nie może być on wyższy niż 0,23 W/m²K, a od 2021 roku współczynnik U nie będzie mógł przekroczyć 0,2 W/m²K. Współczynnik przenikania ciepła dachu od 2017 roku wynosi 0,18 W/m²K, w 2021 zmieni się na maksymalnie 0,15 W/m²K. Współczynnik przenikania dotyczy również okien – od 2017 obowiązuje maksymalna wartość 1,1 W/m²K w przypadku zwykłych okien i drzwi balkonowych oraz 1,3 W/m²K w przypadku okien połaciowych. Kolejna zmiana w 2021 roku obniży dopuszczalne wartości do 0,9 W/m²K dla zwykłych okien i 1,1 W/m²K dla okien połaciowych. Dla drzwi zewnętrznych aktualnie obowiązuje wartość 1,5 W/m²K, która w 2021 nie będzie mogła przekroczyć 1,3 W/m²K.

LEPSZEJ JAKOŚCI BUDYNKI

W praktyce przekłada się to na zmiany grubości lub jakości izolacji termicznej przegród (grubsze lub np. wzbogacone grafitem styropiany czy ulepszone wełny mineralne), wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii oraz na zastosowanie stolarki okiennej i drzwiowej o lepszych parametrach. Wszystkie te aspekty wiążą się z większym nakładem finansowym w trakcie budowy ze względu na ilość materiału oraz ich jakość – materiały te są droższe, jednak przekłada się to na niższe koszty ogrzewania i eksploatacji budynku przez wiele lat ich użytkowania. Dzięki lepszej izolacji mniej ciepła ucieka na zewnątrz co powoduje, ze rachunki na ogrzewanie są niższe.

Grupa WT2021 będzie się systematycznie powiększać, a już od połowy roku 2020 wszystkie projekty z naszej kolekcji będą dostosowane do nowo obowiązujących warunków. Każdy projekt, który jeszcze nie spełnia wymagań możemy dostosować na indywidualne życzenie Inwestora.